جامعه

تحصیل ۲۵۰ هزار دانشجوی رشته‌های پزشکی در کشور/ نیمی از اعضای هیات علمی بانوان هستند


معاون آموزش وزارت بهداشت از تحصیل ۲۵۰ هزار دانشجوی رشته‌های پزشکی در کشور خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس ، ابوالفضل باقری فرد معاون آموزش وزارت بهداشت در نشست خبری که با حضور تعدادی از خبرنگاران در محل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شد اظهار داشت: موضوع ادغام آموزش علوم پزشکی در نظام سلامت در دهه شصت مطرح شد و این ادغام صورت گرفت و وزارت بهداری به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تبدیل شد و در دنیا کمتر کشوری داریم که این سبک از آموزش و بهداشت را داشته باشد.

وی عنوان کرد: این موضوع برکات زیادی را برای کشور داشته است دستاوردهای زیادی برای کشور داشته است، مهم‌ترین دستاورد ادغام آموزش و پژوهش و تحقیق در کنار هم باعث شده تا فارغ‌التحصیلان مهارت کافی داشته باشند.

معاون آموزش وزارت بهداشت افزود: ما آموزش را خودمان انجام می‌دهیم و مهارت کافی را در بیمارستان به دانشجو می دهیم. در گذشته بسیاری از پزشکان خارجی در کشور ما فعال بودند و خدمات سلامت از نظر تعداد افت زیادی داشت. در حال حاضر حدود ۲۵۰ هزار دانشجو در وزارت بهداشت درحال تحصیل هستند و ۲۱ هزار نفر عضو هاچیات علمی هستند و نیمی از آنها خانم هستند، در حال حاضر ۶۶ هزارذ دانشجوی پزشکی و ۱۴ هزار دانشجوی دندانپزشکی داریم.

وی افزود: ۸۰۰ مراکز تحقیقاتی وابسته به رشته‌های پزشکی داریم و ۱۵۰ رشته تخصصی و فوق تخصصی داریم، همه رشته‌های بالینی دنیا را در کشور داریم و نیازی نیست کسی برای تحصیل به خارج از کشور مراجعه کند.

به گفته باقری‌فرد، مدرک تحصیلی وزارت بهداشت در همه جای دنیا مورد تایید است و در حوزه درمان کیفیت درمان به حدی است که عمدتا از کشورهای منطقه به ایران مراجعه می‌کنند.

وی توزیع نامناسب پزشکان را از مشکلات این حوزه برشمرد و گفت: به دنبال بومی سازی پزشکان هستیم و تلاش خواهیم کرد بومی سازی رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی صورت گیرد تا ماندگاری در مناطق محروم ایجاد شود.

وی سه دستاورد مهم ادغام را، ارتقای کمی خدمات حوزه سلامت، ارتقای کیفی خدمات سلامت و ارتقای شاخص‌های سلامت برشمرد و تاکید کرد،: کاهش مرگ و میر مادران باردار و نوزادان از برکات ادغام است.

 

در حال بروزرسانی….


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا