بین الملل

تاکید رهبران چین و مصر بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در غزه

تاکید رهبران چین و مصر بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در غزه


رهبران چین و مصر بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در غزه تاکید کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر و «شی جین‌پینگ» همتای چینی‌ وی امروز -چهارشنبه- تأکید کردند که اجرای راهکار دو کشوری ضامن اصلی بازگشت ثبات و برقراری صلح و امنیت منطقه‌ای است‌.

ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «عبدالفتاح السیسی در دیدار با رئیس‌جمهور چین در پکن بر لزوم آتش‌بس فوری و رد هر گونه آوارگی اجباری مردم فلسطین به خارج از سرزمین‌هایشان تأکید کرد».

طبق این بیانیه، السیسی همچنین با تاکید بر لزوم توقف جنگ در غزه بر خطر شدید عملیات نظامی اسرائیل در رفح در ابعاد انسانی، امنیتی و سیاسی و فجایع و تلفات انسانی ناشی از آن تاکید کرد.

رئیس‌جمهور چین نیز در این دیدار از نقش محوری مصر و تلاش‌های همیشگی این کشور برای آرام کردن اوضاع و انتقال کمک‌های بشردوستانه تقدیر کرد.

 



انتهای پیام/

آگهی
بین الملل

انهدام تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی در پایگاه الراهب

انهدام تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی در پایگاه الراهب


حزب الله لبنان امروز -چهارشنبه- از هدف قرار دادن تجهیزات جاسوسی جدید رژیم صهیونیستی در پایگاه الراهب خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز‌، حزب الله لبنان امروز -چهارشنبه- از هدف قرار دادن تجهیزات جاسوسی جدید رژیم صهیونیستی در پایگاه الراهب خبر داد.

حزب الله لبنان اعلام کرد که با سلاح مناسب تجهیزات جاسوسی جدید رژیم صهیونیستی را در پایگاه الراهب مستقیما هدف قرار داده و منهدم کرده است.

پیش از این حزب الله لبنان بیان کرد که سربازان صهیونیستی در پایگاه بیاض بلیدا را هدف قرار داد.

 



انتهای پیام/

آگهی
بین الملل

بایدن به دنبال دو اقدام تشدید‌کننده در بحران اوکراین است

بایدن به دنبال دو اقدام تشدید‌کننده در بحران اوکراین است


واشنگتن پست از بررسی دو اقدام تشدید‌کننده بحران اوکراین توسط رئیس‌جمهور آمریکا خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن پست، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا  به دنبال «تنبیه» پکن به دلیل ارائه فناوری‌های محوری به مسکو و لغو محدودیت‌های استفاده از سلاح‌های کوتاه‌برد آمریکا توسط اوکراین برای حمله به خاک روسیه است.

«دیوید ایگناسیوس»، تحلیلگر این روزنامه نگار روز گذشته –سه شنبه- در مقاله ای نوشت که این دو اقدامات خصمانه جدید و سخت با هدف مقابله با پیشرفت‌های روسیه در اوکراین انجام می وشد و بررسی چنین اقداماتی در حال حاضر نشان دهنده نگرانی روزافزون دولت آمریکا درباره ضعف اوکراین در میدان جنگ است.

ایگناسیوس گفت که نقاط ضعف اوکراین تا حدی به دلیل تاخیرهای طولانی در ارسال تسلیحات ایالات متحده افزایش یافته است، اما در عین حال بسیاری از تسلیحات مانند تانک های آبرامز، سامانه های موشکی هیمارس و جنگنده های اف- ۱۶  که ایالات متحده امیدوار بود به وسیله آنها از اوکراین حمایت کند، مشخص شد معلوم شد که در برابر نفوذ پهپادها، پارازیت های الکترونیکی و پدافند هوایی روسیه آسیب پذیر هستند.

بر اساس این مقاله، مقام های آمریکایی نگران اقدام روسیه به بسیج نیروها و تجهیزات در نزدیکی مرز برای حمله به خارکیف و دیگر شهرهای شرق اوکراین هستند.

این در حالی است که توپخانه و موشک های کوتاه برد ایالات متحده می توانند این اهداف را بدون حمله به عمق روسیه مورد اصابت قرار دهند، ایالات متحده در حال حاضر استفاده از آنها را محدود می کند زیرا همچنان قادر به هدف قرار دادن مراکز بزرگ لجستیکی روسیه و مراکز بسیج نیرو در سراسر مرز نیست.

ایگناسیوس پیش بینی کرد که این وضعیت ممکن است تغییر کند، زیرا احتمالا سایر کشورهای ناتو بایدن را برای کاهش ضوابط تحت فشار قرار دهند. 

 

 



انتهای پیام/

آگهی
بین الملل

اوکراین اجازه دارد به داخل خاک روسیه حمله کند

اوکراین اجازه دارد به داخل خاک روسیه حمله کند


رهبران فرانسه و آلمان گفتند که اوکراین باید اجازه داشته باشد تا پایگاه‌های نظامی در داخل روسیه که از آن علیه اوکراین حمله موشکی صورت می‌گیرد را هدف قرار دهد ولی اجازه حمله به سایر نقاط را ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، رهبران فرانسه و آلمان گفتند که اوکراین باید اجازه داشته باشد تا پایگاه‌های نظامی در داخل روسیه که از آن علیه اوکراین حمله موشکی صورت می‌گیرد را هدف قرار دهد ولی اجازه حمله به سایر نقاط را ندارد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، پیش از این به غرب هشدار داده بود که اعضای ناتو در اروپا با پیشنهاد اجازه دادن به اوکراین برای استفاده از سلاح‌های غربی برای حمله به داخل روسیه که می‌تواند منجر به درگیری جهانی شود، با آتش بازی می‌کنند.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان در مزبرگ گفت: «ما از اوکراین حمایت میکنیم و خواهان تشدید تنش نیستیم، این سیاست تغییری نکرده است».

وی ادامه داد: «معتقدیم که باید به آنها اجازه دهیم تا پایگاه‌های نظامی که از آنجا موشک شلیک می‌شود و پایگاه‌های نظامی که از آنجا به اوکراین حمله می‌شود را هدف بگیرند اما نباید به آنها اجازه دهیم اهداف دیگری در روسیه و مراکز غیرنظامی یا سایر پایگاه‌های نظامی در روسیه را هدف قرار دهند». 

شولتز نیز گفت که موضعی همسو با اوکراین دارد و کی‌یف تا زمانی که قوانین بین‌المللی و شروط کشورهایی که تسلیحات نظامی در اختیارش گذاشته‌اند، از جمله ایالات متحده را رعایت می‌کند، اجازه دارد از خودش دفاع کند.

 

 

 



انتهای پیام/

آگهی
بین الملل

تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه دولت سوریه

تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه دولت سوریه


اتحادیه اروپا از تمدید تحریم‌های کنونی علیه دولت سوریه به مدت یک سال دیگر خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، اتحادیه اروپا اعلام کرد که تحریم‌های کنونی علیه دولت سوریه به مدت یک سال دیگر تمدید خواهند شد. 

شورای اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای دعا کرده است که اقدامات محدود‌کننده اعمال‌شده ‌تا ژوئن ۲۰۲۵ تمدید خواهد شد.

اتحادیه اروپا همچنین فهرست شخصیت‌ها و هیئت‌هایی را که مشمول تحریم‌ها می‌شوند، به‌روزرسانی کرده و ۸۶ نهاد و ۳۱۶ فرد مشمول ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی‌ها را ضممیه این فهرست کرده است. 

تحریم‌ها همچنین شامل تحریم نفتی، محدودیت در برخی سرمایه‌گذاری‌ها، مسدود کردن دارایی‌های بانک مرکزی سوریه نزد اتحادیه اروپا و محدود کردن واردات تجهیزات یا فناوری‌های مورد استفاده در سرکوب و نظارت بر ارتباطات است.

 



انتهای پیام/

آگهی
بین الملل

شمار شهدای غزه به ۳۶ هزار و ۹۶ نفر رسید

شمار شهدای غزه به ۳۶ هزار و ۹۶ نفر رسید


وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای جدیدترین آمار شهدا و زخمی‌های حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای جدیدترین آمار شهدا و زخمی‌های حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون را اعلام کرد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، در نتیجه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ‌تا این لحظه، ۳۶ هزار و ۹۰ نفر به شهادت رسیده‌اند.

همچنین این نهاد پزشکی فلسطینی بیان کرد که شمار کلی زخمی‌های حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از آغاز جنگ در این باریکه به ۸۱ هزار و ۱۳۶ نفر رسیده است.

 



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا