جامعه

تدوین برنامه اجرایی هزار صفحه‌ای دادگستری استان تهران با ۵ شاخص

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران از تدوین برنامه اجرایی دادگستری استان تهران با ۵ شاخص مهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی، معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران از تدوین برنامه اجرایی با هدف‌گذاری برای تمامی شعب واحدهای قضائی اعم از مجتمع‌های قضائی شهر تهران، دادگستری‌ها و دادسراهای شهرستان‌ها و دادگاه‌های عمومی در قالب هزار صفحه خبر داد.

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران با اشاره به اینکه برنامه اجرایی سازمان‌ها، ابزاری اساسی و کاربردی در راستای پیاده سازی اهداف کلان و کوتاه مدت و همچنین الگوی عملکرد کارکنان و مدیران است، گفت: با هدف ارتقا وضعیت عملکرد واحدهای قضائی، طراحی و تدوین برنامه اجرایی سال ۱۴۰۰ را با توجه به سیاست‌های کلی دستگاه قضائی و ارتقا عملکرد واحدهای قضائی در سطح دادگستری استان تهران در دستور کار خود قرار دادیم.

بابایی اظهار کرد: در این برنامه، ضمن تعیین شاخص‌های لازم، اجزای برنامه‌های واحدهای قضائی همراه با معیارهای وضعیت سال گذشته به عنوان سال پایه، استخراج شده و ملاک تعیین و ارزیابی در مراحل بعدی قرار گرفته است.

وی افزود: وضعیت نرخ رسیدگی، میزان پرونده مسن و معوق، وضعیت مانده پرونده‌ها، میزان متوسط مدت زمان رسیدگی و وضعیت ابلاغ الکترونیک از مهمترین شاخص‌های اصلی عملکردی دادگستری در سال جاری است. با تلاش معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران برنامه اجرایی سال ۱۴۰۰ براساس شاخص‌های استاندارد و به صورت سطح بندی شده در ۵ شاخص اصلی از جمله نرخ رسیدگی، پرونده معوق، وضعیت مانده پرونده، متوسط زمان رسیدگی و وضعیت ابلاغ الکترونیک جهت اقدام توسط تمامی مراجع ابلاغ شده است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا