جامعه

تشریح خدمات امدادی هلال احمر در جنوب کشور

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ضمن تشریح خدمات امدادی در جنوب کشور ، از توزیع اقلام امدادی میان زلزله زدگان هرمزگان به ارزش ۲۶ میلیارد و ۹۱۲ میلیون تومان خبر داد.

مهدی ولی پور در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص خدمات امدادی ارائه شده در مناطق زلزله زده استان هرمزگان گفت: این زلزله در روز ۲۳ آبان ماه حدود ساعت ۱۵:۰۰ و در عمق ۱۵ کیلومتری زمین در استان هرمزگان حوالی فین و قلعه قاضی رخ داد و دارای ۱۸۶ مورد پس لرزه بود.

وی افزود: شهرستان‌های حاجی آباد، بندرعباس، رودان از جمله مناطق متأثر از این زلزله بودند و بر اساس گزارش سازمان اورژانس کشور تاکنون ۱۰۴ نفر مصدوم و یک نفر فوتی در شهر بندرعباس داشته ایم.

وی با تشریح جزئیات اقلام توزیع شده میان آسیب دیدگان، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ چادر امدادی، هزار و ۱۶۰ تخته موکت، بیش از سه هزار و ۷۰۰ تخته پتو، ۶۲۸ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۵۴۴ شعله والور میان زلزله زدگان توزیع شده است.

ولی پور گفت: همچنین حدود سه هزار عدد کنسروجات، ۷۶۰ کیلوگرم نایلون پوششی و ۳۱۴ عدد گالن ۲۰ لیتری میان هموطنان آسیب دیده توزیع شده که ارزش تقریبی تمامی اقلام امدادی توزیع شده به ۲۶ میلیارد و ۹۱۲ میلیون تومان رسیده است.

ولی پور با بیان اینکه تاکنون ۱۳۷ روستا مورد ارزیابی قرار گرفته اند، عنوان کرد: ارزیابی میدانی ۷۴ روستا انجام شده و ۶۳ روستا نیز از طریق خانه‌های هلال و دهیاران به صورت تلفنی ارزیابی شده اند. بیشترین تخریب نیز در هشت روستای گیشان غربی، آب شیرین، ذرتوی بالا و پایین، رودشور، گوهره، چلو و چاهکل رخ داده است. به علاوه تعدادی ترک خوردگی در منازل روستایی نزدیک به کانون زلزله (بخش فین، رضوان و غیره) ایجاد شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اقدامات انجام شده توسط هلال احمر بیان کرد: پس از وقوع زلزله، جلسه پاسخ اضطراری به حوادث و سوانح در استان‌های هرمزگان، کرمان، فارس و بوشهر، تشکیل شد. همچنین ستاد بحران جمعیت هلال احمر جلسات خود را برای برنامه ریزی و مدیریت بحران آغاز کرد. به همین منظور نیز آماده باش کامل به استان‌های هرمزگان که در وضعیت قرمز قرار داشت، کرمان، فارس و بوشهر اعلام شد.

وی افزود: همچنین تیم‌های ارزیاب از شهرستان‌های رودان، حاجی آباد، بندرعباس جهت ارزیابی اولیه سانحه، اعزام شدند و برای مدیریت پاسخگویی اضطراری سازمان و استان‌های حادثه دیده، فراخوان اعزام اعضا داده شد. همچنین تبادل اطلاعات با مراکز فرماندهی اورژانس و سازمان راهداری انجام شد. مسئولین خانه‌های هلال نیز جهت ارزیابی روستاها از ۵۵ خانه هلال فراخوانده شدند.

ولی پور تأکید کرد: اعلام آماده باش به دو فروند بالگرد برای اعزام تیم‌های ارزیاب، تقویت و شارژ انبارهای امدادی شعب، اعزام ۳۴ نفر شامل تیم‌های واکنش سریع جهت اسکان اضطراری از استان‌های معین انجام شد.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره و توزیع اقلام اضطراری میان زلزله زدگان گفت: بلافاصله پس از وقوع زلزله، تیم‌های هلال احمر اقدام به توزیع اقلام امدادی برای اسکان اضطراری خانوارهای روستایی و استقرار خانوارهای بخش فیلم در اماکن عمومی کردند. به علاوه تا ساعات پایانی روز حادثه نیز چادرهای اسکان اضطراری برپا و از صبح روز بعد توزیع بسته‌های غذایی در میان آسیب دیدگان آغاز شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا