جامعه

توقف ۳۴ واحد متخلف در پایش های شبانه محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: در گشت و پایش های شبانه محیط زیست استان تهران در آبان ماه سال جاری فعالیت ۳۴ واحد آلاینده متوقف شد و با ۲۹۷ مورد ضایعات سوزی مقابله شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: در گشت و پایش های شبانه محیط زیست استان تهران در آبان ماه سال جاری، از ۲۶۱۱ واحد صنعتی، صنفی و تولیدی کوچک و بزرگ مقیاس استان بازدید و فعالیت واحدهای آلاینده هوا در این گشت ها متوقف شده و یا به حالت تعلیق در آمده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه ویژه پایش های محیط زیست استان تهران از ابتدای آبان ماه آغاز و براساس این گشت و پایش ها، محیط زیست تهران شب‌ها مورد رصد قرار می گیرد تا از فعالیت های آلاینده خصوصا در بخش هوا جلوگیری شود، عنوان کرد: طی این مدت ۱۰۰ محور مواصلاتی در سطح استان از سوی کارشناسان محیط زیست و اکیپ های گشتی، بطور مستمر مورد پایش و کنترل شبانه قرار گرفت که این پایش ها شامل ۲۴۴ واحد صنعتی بزرگ مقیاس و نیروگاهی و ۲۳۶۷ واحد صنعتی و صنفی کوچک مقیاس بوده است .

محمودی بیان کرد: در این مدت نوع و میزان سوخت نیروگاه ها و صنایع بزرگ نیز به صورت شبانه روزی پایش و کنترل شد و از خروجی دودکش های کلیه نیروگاه ها و صنایع نفتی نمونه برداری لازم به انجام رسید.

وی تصریح کرد: پایش۱۲۷ مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین به صورت روزانه در سطح استان از دیگر اقدامات انجام شده در این گشت و پایش ها بود.

محمودی با اشاره به اینکه همچنین از ۱۹۶ واحد معدنی شن و ماسه در سطح استان در آبان ماه بازدید به عمل آمد، افزود: پایش شبانه روزی شهرک های صنعتی استان به تعداد ۸۰ مورد از دیگر اقدامات انجام شده در راستای ماموریت های گشت و پایش استان تهران بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در پایش های انجام شده مجموعا ۱۷۸ مورد اخطاریه محیط زیستی برای واحدهای آلاینده صادر و به مسئولان آنها ابلاغ شد، تصریح کرد: در طی آبان ماه و در جریان پایش های شبانه، فعالیت ۳۴ واحد آلاینده نیز متوقف شد.

محمودی با تأکید به اینکه معضل آلودگی ناشی از پسماند و ضایعات سوزی در سطح استان همچنان به قوت خود باقی است، خاطرنشان کرد: در طول این مدت کارشناسان محیط زیست در گشت های شبانه با ۲۹۷ مورد حریق ناشی از ضایعات سوزی و پسماند سوزی مواجه شدند و اقدام به اطفاء آن کردند که در بیشتر این موارد اطفاء آتش سوزی توسط خود کارشناسان و ناگزیر با به کارگیری ابزار ابتدایی بود.

وی از دستگاه های متولی و مسئول خواست تا ورود بیشتر و بهتری به موضوع آلودگی هوا خصوصا در بعد از ساعت اداری داشته باشند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا