جامعه

حتی یک قرار داد تامین ۱۰۵ واگنه مترو هم به نتیجه نرسیده است

معاون شهردار تهران با بیان اینکه توسعه خطوط مترو نیازمند همراهی همه جانبه دولت است، گفت: با کمک ۳۰ درصدی دولت حتی یک قرار داد تامین ۱۰۵ واگنه مترو هم به نتیجه نرسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در آئین افتتاح و بهره برداری از ایستگاههای اقدسیه و مرزداران با اشاره به اینکه ایستگاه مرزداران در فاز ۲ خط ۶ متروی تهران با اشاره به اینکه برخی مصالح و اقدامات انجام شده در ایستگاه اقدسیه بعد از ۹ سال مستهلک شده بود و مجبور شدیم تعویض کنیم، گفت: نزدیک به ۱۵۰۰ واگن مترو کسری داریم و بدون حمایت دولت اگر نتوانیم بحث واگن را حل کنیم شاید ۲۵ سال دیگر طول بکشد مترو تهران تکمیل شود، درحالیکه داشت هوای پاک و حمل و نقل عمومی حق مردم تهران است.

وی با بیان اینکه از دولت این انتظار را داریم که فارغ از نگاه‌های سیاسی برای توسعه خطوط مترو به شهرداری کمک کند، اظهار داشت: تلاش کردیم بخش خصوصی را وارد عمل کنیم اما علی رغم حمایت‌های بهینه سازی مصرف سوخت و داشتن پول تبلیغات و با کمک ۳۰ درصدی دولت حتی یک قرار داد ۱۰۵ واگنی ما به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: رسیدن به این هدف، نیازمند کار همه جانبه است تا این پروژه اقتصادی شود.

هاشمی با بیان اینکه حمل و نقل عمومی در حوزه اتوبوسرانی در همه کلانشهرها بخصوص تهران شرایطش از مترو هم بدتر است و ۶۰ درصد از اتوبوس‌های بخش خصوصی عمدتاً دوره قرارداد ۱۰ ساله شأن تمام شده و هزار دستگاه از این اتوبوس‌ها کار دست کشیده است. گفت: دولت هم یا بودجه نمی‌دهد یا خیلی محدود کمک می‌کند اگر این دو حوزه حمایت دولت را نداشته باشد همه تلاش‌های ما بی فایده است.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: ۲ قرارداد تأمین ۱۰۵ واگنی مترو تنظیم شده که یکی از آن با شرکت واگن سازی امضا شده و دیگری در حال نهایی شده است که از محل سهمیه شهرداری ۴۲۰ سهم مانده است و امیدواریم کمک کنید تا قرار داد آن شروع شود تا یک سال و نیم آینده وارد چرخه شود.

وی افزود: عملیات احداث خط ۱۰ با بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد پروژه شروع شده است و با کمک دولت امکان عملیاتی شدن دارد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا