جامعه

دیدید به نام آزادی چگونه هویت زنان را زیر سؤال بردند؟


مشاور امور بانوان رئیس کمیته امداد گفت: همگان دیدیم استکبار و نظام سرمایه‌داری در حوادث اخیر چطور زن را به نام آزادی به میدان آورد اما هویت و گران‌قدری او را زیر سؤال برد.

به گزارش خبرنگار گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، لاله افتخاری مشاور امور بانوان رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز در نشست خبری ششمین همایش بین‌المللی بانوی مهر با اشاره به برگزاری پنجمین همایش بانوی مهر در سال گذشته، اظهار کرد: این همایش در استان قم برگزار شد و  ششمین دوره این همایش ۲۸ دی در برج‌ میلاد تهران برگزار می شود.

افتخاری با بیان اینکه این همایش یکی از فعالیت‌های اتحادیه جهانی زنان مسلمان است، گفت: این اتجادیه در دهه ۹۰ با هدف همگرایی و بررسی ظرفیت‌های زنان در جهان اسلام تاسیس شد.

مشاور امور بانوان رئیس کمیته امداد افزود: خواستگاه این اتحادیه مجمع تقریب مذاهب جهانی بود که طرفیت‌های بانوان در داخل و خارج را شناسایی و آن‌ها را در جهت پیشبرد اهداف اتحادیه به‌کارگیری می‌کند.

وی گفت: همگان دیدیم که استکبار و نظام سرمایه‌داری در حوادث اخیر چطور زن را به نام آزادی به میدان آورد اما هویت و گران‌قدری او را زیر سوال بردند.

افتخاری با بیان اینکه این همایش علاوه بر ایران اسفندماه در عراق برگزار خواهد شد، گفت: هدف این همایش بستر سازی برای رسیدن به تمدنی است که حضرت زهرا (س) بر آن تاثیرگذار است.

در ادامه این نشست طیبی دبیر علمی همایش بین‌المللی بانوی مهر گفت: شعار امسال این همایش که ششمین دوره آن برگزار خواهد شد، جمعیت؛ ترویج فرهنگ مادری با تکیه بر سیرت حضرت فاطمه زهرا است.

وی گفت: تحولات جمعیت؛ فرصت‌ها و تهدیدهای تمدن نوین اسلامی، ازدواج آسان و پایدار، تحقق تمدن نوین اسلامی، مادر فاطمی؛ چالش‌ها و راهکارهای تربیت نسل تمدن ساز، آثار افزایش جمعیت بر سلامت مادر، خانواده و جامعه، نقش پویایی و جوانی جمعیت در تحقق تمدن نوین اسلامی، افزیاش جمعیت و توانمندسازی اقتصادی خانواده، تاثیر اسناد بالادستی بر بالندگی مادر فاطمی و افزایش جمعیت، تاثیر رسانه و فضای مجازی بر تحولات جمعیت و مادر فاطمی و ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت از محورهای این همایش است.

دبیر علمی همایش بین‌المللی بانوی مهر با بیان اینکه یکی از اتفاقات این‌ همایش هم‌افزایی دستکاه‌های سازمان‌های مردم نهاد در خصوص برگزاری این همایش است، خاطرنشان کرد: در روز همایش برخی خیابان‌ها و میادین شهر تهراون و سراسر کشور به نام زنان شهیده نامگذاری خواهد شد.

طیبی با تاکید بر اینکه شورای سیاست گذاری این همایش ۲۱ نفر از فرحیختگان از کشورهای کویت، بحرین، لبنان، پاکستان، افغانستان و … تشکیل دادند، گفت: تاکنون دو هزار اثر پژوهشی از جمله مقاله، کتاب، پایان‌نامه، طرح پژوهشی و دو هزار اثر فرهنگی هنرهای تصویری، تجسمی، موسیقی، ادبیات رسانه و طرح فرهنگی توسط دبیرخانه این همایش دریافت شده است؛ بیشترین آثار توسط آقایان و از ۲۸ استان و ۱۴ کشور به دبیر خانه این جشنواره ارسال شده است.

وی گفت: در این همایش بیش از هزار نفر حضور دارند که از این تعداد میزبان 70 مهمان خارجی از کشورهای مختلف خواهیم بود.

پایان پیام/ ت 30


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا