جامعه

دیگر چیزی از آثار دفاع مقدس در تهران باقی نمانده است

عضو شورای شهر پایتخت با بیان اینکه دیگر چیزی از دفاع مقدس در تهران باقی نمانده، گفت: همه جای دنیا آثار جنگ حفظ شده اما ما از جنگ در پایتخت که بیش از ۲۰ هزار شهید داده است، چیزی نمی‌بینیم.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با انتقاد از اینکه طی سال‌های گذشته دیگر چیزی از دفاع مقدس در تهران باقی نمانده است. گفت: همه جای دنیا آثار جنگ حفظ شده اما ما از واقعه به این مهمی در پایتخت مان را که بیش از ۲۰ هزار شهید داده است نمی‌بینیم.

وی ادامه داد: ما فکر می‌کنیم تهیه سردیس و تندیس خیلی کار ویژه ای است اما خود آثار جنگ وجود ندارد. ایجاد آمار و رج زدن برخی کارها فایده‌ای ندارد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه خیابان اقبال در زمان جنگ از اولین خیابان‌هایی بوده که موشک خورده بود گفت: اما هیچ آثاری از آن نمانده و شهر ما هیچ نسبتی با جنگ ندارد.

مسجد جامعی ابراز داشت: طی سال‌های گذشته حتی آثار نقاشی دیواری بسیار معدود است در حالی که این عرف است در شهرهای دنیا که به این مسائل می‌پرداختند. اما ما بسیار کلیشه‌ای کار می‌کنیم.

وی با یادآوری اینکه پیش از این پیشنهاد داده بود که موزه دفاع مقدس بدون نگاه سخت افزاری موجود ایجاد شود. پیشنهاد دیگری داشت که با کمک وزارت آموزش مدرسه محل تولید محصولات مورد نیاز رزمندگان در منطقه ۱۶ که در سال‌های جنگ موشک خورد و این مساله باعث شهید شدن دانش آموزانش را به عنوان آثار جنگ ثبت کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا