جامعه

سازمان محیط زیست نیازمند ارتقا است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست که صبح امروز به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و گفت: امیدوارم بتوانیم سازمان را هم از درون و هم از منظر بیرونی ارتقا دهیم و به نقطه مطلوب برسانیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلاجقه صبح امروز با استقبال عیسی کلانتری، معاونان و همکاران سازمان در محل کار خود حاضر شد و پس از قرائت قرآن و برگزاری مراسم استقبال به دیدار و گفت و گو با مدیران مجموعه پرداخت.

پیش از ظهر امروز در آغاز نخستین روز کاری خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) و گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دفاع مقدس و بالاخص شهدای جامعه محیط زیست و محیط بانان گفت: فرهنگ سازی و تعامل با رسانه‌های کشور به‌ویژه رسانه ملی یکی از برنامه‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر نقش رسانه در الگو سازی جامعه گفت: رسانه‌ها در اعتلای فرهنگ حفاظت از محیط زیست از اهمیت بالقوه‌ای برخوردار هستند و می‌توانند اثرگذاری خوبی هم در سطح جامعه داشته باشند. از این رو با وجود تمام سختی‌های پیش رو، یکی از کارکردهای سازمان حفاظت محیط زیست الگوسازی و فرهنگ سازی است که امیدواریم سازمان از تمامی این ظرفیت‌ها بهره ببرد و دست اندرکاران نیز با ایفای نقشی سازنده ما را در این امر یاری کنند.

سلاجقه در ادامه با اشاره به سوابق خود در حوزه محیط زیست خاطرنشان کرد: من با سازمان حفاظت محیط زیست بیگانه نیستم و با شناختی کاملی که از سازمان دارم پا به این عرصه گذاشته‌ام و امیدوارم با تجربه مدیران سازمان به‌ویژه برادر خوبم دکتر کلانتری و همراهی سایر همکاران سازمان به اهداف تدوین شده برسیم.

وی با اشاره به تأکید رئیس جمهوری درباره اهمیت حفظ محیط زیست کشور و پشتیبانی او از این حوزه گفت: امیدوارم به پشتوانه اصل ۵۰ قانون اساسی که جایگاه مهم محیط زیست در آن اشاره شده است، بتوانیم سازمان را هم از درون و هم از منظر بیرونی ارتقا دهیم و به نقطه مطلوب برسانیم.

سلاجقه در پایان با اشاره به اهمیت استفاده از سمن‌ها و تشکل‌های مردمی در جهت تسهیل دستیابی به اهداف سازمان خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه محیط زیست هم‌چنین امیدوارم بتوانیم در بحث‌ها و عرصه‌های بین‌المللی نیز فعالیت کنیم و نقش آفرینی پررنگی داشته باشیم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا