جامعه

سرانه کاربری منطقه ۶ نیازمند تعادل بخشی است/ لزوم صیانت از درختان ولیعصر


عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به کاهش شدید سکونت در بخش مرکزی کلانشهر تهران، گفت: شاهد ترافیک پرحجم و تجمع معتادین و کارتن خواب ها، افزایش بزهکاری و سرقت و بروز رفتارهای نابهنجار در شب در این منطقه هستیم.

به گزارش خبرنگار فارس، جعفر شربندی شربیانی عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران  در تذکر پیش از دستور خود درباره مسائل کالبدی منطقه ۶ تهران به معاون شهرسازی و معماری شهرداری گفت: در قالب ۲ اولویت در این مقطع زمانی مسائل مطقه ۶ قابل پیگیری است، نخست، لزوم توجه ویژه به شرایط بارگذاری و جمعیتی و در نظر گرفتن دو معیار اولویت توازن و جمعیتی و در نظر گرفتن دو معیار تعادل و توازن در تهیه طرحها است.

وی افزود: همچنین یکی از اولویتهای مغفول مانده در بخش مرکزی کلان‌شهر تهران، موضوع «جمعیت گریزی و اختلاف فاحش شب و روز از حیث وجود جمعیت و ایجاد فضاهای بی دفاع شهری»است. که  با توجه به فرایند تثبیت کاربردهای تجاری- اداری و خدمات پشتیبان بازار تهران در سنوات گذشته در مناطق ۱۱ و ۱۲ و نفوذ زبانه های تجاری-اداری پشتیبان(غیرمجاز) به بافت های مسکونی، علاوه بر ایجاد فضاهای بی دفاع شهری در شب، باعث جمعیت گزیری و معضلات بعدی آن در سایر مناطق از جمله منطقه ۶ شده است.

شربیانی گفت:  با این حال به دلیل کاهش شدید سکونت در بخش مرکزی کلانشهر تهران، مشکلات متعددی از جمله ترافیک پرحجم و تراکم جمعیتی بالا در روز و تجمع معتادین و کارتن خواب ها، افزایش بزهکاری و سرقت و بروز رفتارهای نابهنجار در شب را شاهد هستیم.

وی افزود:  این مشکلات، چالش های فراوانی را برای ساکنین  در محدوده رقم زده است. بنابراین حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران علاوه بر احصاء مغایرت های پهنه بندی طرح تفصیلی با وضع موجود، نسبت به تهیه دستورالعمل تعادل بخشی سطح و سطوح سرانه ها و ایجاد توازن بین کاربردهای شهری اقدام کند.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم رسیدگی به حقوق مکتسبه مالکین املاک محدوده خیابان حضرت ولیعصر(عج) قبل از مصوبه کمیسیون ماده پنج ابراز داشت:  با توجه به طولانی شدن زمان تصویب طرح موضعی خیابان حضرت ولیعصر(عج) و درخواست های ثبت شده برای اخذ پروانه های ساختمانی قبل از تصویب طرح مذکور، حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران نسبت به تعیین و تکلیف اینگونه املاک اقدام مبتنی بر انتقال حق توسعه و حفاظت و صیانت از میراث طبیعی شهر کند. لزوم توجه به میراث طبیعی(درختان) و ماندگار محور حضرت ولیعصر(عج) در صدور پروانه های ساختمانی ضروریست.

وی افزود: از این رو در راستای اجرای وظایف نمایندگان مردم و  با استناد به بندهای دوم (۲) و ششم (۶) ماده هشتادم (۸۰) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵/۳/۱ و اصلاحات بعدی آن و همچنین بندهای نهم (۹) و دوازدهم (۱۲) ماده ۴۳ برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران مصوب ۳۰/۱۰/۱۳۹۷ به معاونت شهرسازی و معماری تذکر داده می شود که با اتخاذ تصمیم های کارآمد و برنامه ریزی با رویکرد پیشگیرانه در راستای ارائه لوایح و تعریف طرح های موضعی – موضوعی  با هدف حفظ میراث طبیعی در منطقه ۶  اقدامات لازم  و عاجل را به عمل آورد.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا