جامعه

صدور ۶ هزار پروانه ساخت در بافت فرسوده تا پایان سال

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران مطرح کرد؛

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: پیش بینی ما این است در بستر مشوق های موجود ۶ هزار پروانه تا پایان سال در بافت فرسوده صادر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در آئین آغاز ساخت بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی که صبح امروز در مجموعه جنگ افزارسازی برگزار شد با اشاره به قرارگاه مسکن گفت: این قرارگاه با ۴ هدف در تهران راه اندازی شد و قرار بر این شد تا در بستر این قرارگاه فرایند صدور پروانه کاهش یابد، بافت فرسوده نوسازی شود و مسکن ساخته شود.

وی ادامه داد: به لطف خداوند تمامی اهداف قرارگاه جهادی مسکن محقق شده است و حدود ۲۲۰ هزار تفاهم نامه با بخش‌های مختلف به امضا رسیده است.

صارمی با اشاره به کلنگ زنی امروز گفت: با کلنگ زنی امروز تعداد واحدهای در دست ساخت به ۲۱ هزار واحد می‌رسد و با استفاده از برنامه‌های تدوین شده نقاط ضعف و قوت پروژه مسکن ۳ مدل ساخت پیش می‌رود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اظهار داشت: در اولین مدل پروانه از شهرداری و ساخت از شریک است، در مدل دوم زمین و ساخت از شریک است و شهرداری کمک می‌کند.

وی گفت: نوع مواجه ما این است که بخش رکود را نجات دهیم در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ متراژ صدور پروانه افزایش داشته است و با لطف خداوند عملکرد در حوزه صدور پروانه حدود ۴۶ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

صارمی با اشاره به پروژه جنگ افزارسازی گفت: ۱۱ هکتار به کاربری منطقه افزوده می‌شود و در این پروژه سرانه فضای سبز و سایر سرانه‌ها نیز پیش بینی شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تصریح کرد: حدود ۲۰۰ هزار پلاک فرسوده در تهران وجود دارد که می‌توان در این پلاک‌ها مسکن ساخت سیاست تولید مسکن در محیط شهری و در بستر تمامی زیرساخت‌ها است.

وی گفت: پیش بینی ما این است در بستر مشوق‌های موجود ۶ هزار پروانه تا پایان سال در بافت فرسوده صادر شود در دولت سابق ۱۸ مصوبه توسط شورای عالی شهرسازی صادر شده که پیامد تمامی آنها قفل ساخت و ساز بوده است.

صارمی گفت: در سال ۹۰ حدود ۳۵ میلیون متر مربع پروانه ساخت صادر شده است اما اکنون این سرانه به ۵ میلیون متر مربع رسیده است و اگر امسال ۱۰ میلیون متر مربع پروانه ساخت صادر شود اشتغال رشد چشمگیری خواهد داشت.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا