جامعه

فلرهای مناطق نفتی و گازی کشور خاموش می‌شوند

بوشهر- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فلرهای مناطق مختلف نفتی و گازی کشور برای جلوگیری از تخریب‌های زیست‌محیطی خاموش می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه صبح پنجشنبه در بدو ورود به بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بوشهر یک استان صنعتی است و شاهد رشد صنایع در نقاط مختلف این استان هستیم.

وی به آلایندگی صنایع در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: صنایع و تأسیسات نفت، گاز و پتروشیمی، خطوط لوله، پساب و فاضلاب صنعتی و…. نیازمند نگاه و توجه ویژه و خاصی است.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر لزوم توجه به جانمایی و فرآیندهای زیست محیطی صنایع تصریح کرد: به منظور جلوگیری از آلودگی زیست محیطی در آب، خاک و هوا باید دقت فراوانی صورت گیرد.

وی از چاره‌اندیشی برای رفع مشکلات زیست محیطی و رفع آلایندگی و آلودگی‌های زیست محیطی در مناطق صنعتی خبر داد و بیان کرد: قوانین بالادستی دارای مشکلاتی است که بر اساس مطالبات و رفاه حال مردم، و حفاظت از محیط زیست به‌ویژه در نقاط صنعتی باید تدابیر ویژه اتخاذ شود.

سلاجقه خواستار نگاه ویژه صنایع به مسئولیت‌های اجتماعی در محیط پیرامونی شد و افزود: سازمان حفاظت محیط زیست برنامه ویژه‌ای برای پایش مستمر و شناسایی صنایع آلاینده دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: تخلف صنایع در این عرصه منجر به تشکیل پرونده قضائی می‌شود و همکاری دستگاه‌های ذیربط در حفظ محیط زیست در نقاط صنعتی و استقرار صنایع امری مهم و ضروری است.

وی با بیان اینکه در مقابل دنیاطلبان و کسانی که دنبال چپاول اراضی ملی و سواحل هستند ایستاده‌ایم ادامه داد: خط قرمز سازمان حفاظت محیط زیست حفاظت از سلامت مردم است.

سلاجقه با اشاره به نقش فلرهای صنایع نفتی، گازی و پتروشیمی در آلایندگی محیط زیست تصریح کرد: فلرهای مناطق مختلف نفتی و گازی کشور برای جلوگیری از تخریب‌های زیست‌محیطی خاموش می‌شود.

وی با اشاره به پایش آلایندگی در نقاط صنعتی از جمله منطقه پارس جنوبی از طریق روش‌های علمی و نوین از جمله پهپاد گفت: اجرای مفاد کارگروه تخصصی مقابله آلایندگی منطقه پارس جنوبی با جدیت دنبال می‌شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا