جامعه

لزوم مطالعه جرم شناسی در پرونده خرمدین/ تشدید مجازات در این جرائم

سخنگوی قوه قضائیه بر لزوم مطالعات جرم شناسی در پرونده قتل خرمدین ها گفت: با تشدید مجازات این قبیل جرایم موافق هستیم چراکه باید این احکام متناسب و بازدارنده شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در چهل و چهارمین نشست خبری اش در واکنش به جنایات پدر بابک خرمدین اظهار کرد: قتل را بدترین جنایت می‌دانیم و فرقی ندارد قتل خانوادگی باشد یا بیگانه در هر حال کشتن انسان جنایتی بزرگ است و مسببان باید مجازات شوند و با اجرای مجازات بخشی از بازدارندگی را ایفا کنیم.

وی افزود: این جنایت نیازمند مطالعات دقیق است و همکاران ما در معاونت پیشگیری از وقوع جرم با آسیب شناسی دقیق در زمینه علل و ارتکاب جرم و نحوه تصمیم گیری و ارتکاب قتل مطالعات دقیقی را انجام دادند و هم از مجامع پژوهشی تقاضا کردیم مطالعات جرم شناختی توسط آن‌ها و راهکارهایشان ارائه شود.

سخنگوی قوه قضائیه درباره خبر کشته شدن بابک خرمدین و برای ممانعت از فرزند کشی و عملکرد دستگاه قضا در این رابطه گفت: حتماً ما باید با فرهنگ سازی از این جنایت پیشگیری کنیم و هم به لحاظ مطالعات آسیب شناسی و هم به لحاظ اصلاح قوانین در مجلس با تشدید مجازات این قبیل جرایم و باید متناسب و بازدارنده شود و قوه قضائیه با تشدید مجازات جنبه عمومی جرم موافق است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا