جامعه

مدرسه مجازی شعر و داستان افتتاح می شود

به گفته مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش وپرورش مدرسه مجازی شعر و داستان این هفته افتتاح می شود و در این مدرسه دانش آموزان مناطق کم برخوردار می توانند از اساتید حوزه شعر و داستان بهره ببرند.

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص فعالیت های فرهنگی و هنری پیش رو در معاونت فرهنگی و پرورشی گفت: این هفته ان شالله مدرسه مجازی شعر و سرود رسماً افتتاح می شود و هفته بعد نیز با تفاهم نامه‌ای که با سازمان بازی سازان رایانه‌ای انجام دادیم مدرسه بازی سازان کلید می خورد. در حال حاضر نیز پرسش مهر در حال برگزاری است و از مسابقات فرهنگی و هنری نیز در سطح مدارس کلید خورده است.

وی در خصوص افتتاح مدرسه مجازی شعر و سرود بیان کرد: بزرگترین دغدغه ما این است که در حوزه شعر و داستان مخاطبان دانش آموزی و فرهنگیان را شناسایی کنیم و برای آنها برنامه ویژه داشته باشیم. واحدهای آموزشی تعطیل است اما شناسایی و پرورش استعدادهای ادبی و ترغیب به سمت کسب مهارت ها در حوزه شعر و داستان را می توانیم در فضای مجازی دنبال کنیم.

رمضانی ادامه داد: قرار است کلاس های حوزه شعر و داستان در سه ترم پاییز که تا دی ماه ادامه دارد، زمستان که از بهمن تا اردیبهشت ماه است و تابستان که از تیر تا شهریور است در فضای مجازی برپا شود. یک شورای سیاستگذاری در این مدرسه مجازی وجود دارد و یک شورا هم در وزارتخانه. بر اساس نیاز مدرسه کارها پیش می رود. هر کلاس مجازی ۱۵ تا ۳۰ نفر عضو دارد و مدت زمان کلاس ها نیز ۴۵ دقیقه است.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: اساتید مطرحی در حوزه شعر و داستان در برپایی این کارگاه ها ما را همراهی می کنند به طور مثال در زمینه شعر اسماعیل امینی و در زمینه داستان عموزاده خلیلی حضور دارند.

وی گفت: یکی از سیاست های جدی ما این است که بتوانیم ارتباط دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار را‬ با اساتید ‏به نام و کشوری برقرار کنیم.

رمضانی درباره نحوه عضویت در این مدرسه نیز بیان کرد: همه دانش آموزان و معلمان می توانند عضو این مدرسه شوند اما شورای سیاست گذاری مدرسه اعضا را درجه بندی می کند و بچه ها بر اساس میزان مهارتی که دارند در کلاس ها شرکت می کنند. دبیرخانه این مدرسه نیز در استان هرمزگان است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا