جامعه

مشارکت در معرفی افراد شایسته برای تصدی وزارت آموزش و پرورش

مشارکت در معرفی افراد شایسته برای تصدی وزارت آموزش و پرورش توسط موسسه مطالعات راهبردی تعلیم و تربیت برهان فراهم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، برخی از کارشناسان و فعالان آموزش و پرورش معتقد هستند، مسائل حوزه آموزش و پرورش علی‌رغم اهمیت بی‌بدیل این حوزه، جزء اولویت‌های مورد بحث در دوران انتخابات نیست. نقش بی‌بدیل فرهنگیان و فعالان حوزه تعلیم و تربیت در مطالبه‌گری جمعی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یکی از ظرفیت‌هایی است که لازم است فعال شود.

به‌منظور تقویت مشارکت جمعی نخبگان و فعالان حوزه آموزش و پرورش در انتخاب مدیران و تدوین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش، سامانه‌ای تحت عنوان بیت‌الغزل در موسسه مطالعات راهبردی تعلیم و تربیت برهان راه‌اندازی شده است.

سامانه بیت‌الغزل قصد دارد با انجام یک نظرسنجی عمومی که همه فرهنگیان و صاحب‌نظران آموزش و پرورش امکان شرکت در آن را دارند، جمعی از افراد شایسته برای تصدی مسئولیت وزارت آموزش و پرورش را شناسایی و به‌صورت عمومی معرفی نماید.

در ادامه پس از معرفی جمع برگزیده که امتیاز بیشتری از اهالی تعلیم و تربیت گرفته‌اند، این افراد به طرح دیدگاه‌های خود دعوت شده و نظرات آنها پیرامون مسائل آموزش و پرورش در سایت بیت‌الغزل منتشر می‌شود تا توسط فعالان حوزه آموزش و پرورش مورد نقد و بررسی قرار گرفته و مجموع نظرات در اختیار نامزدها و دولت منتخب قرار گیرد.

در این راستا از عموم جامعه فرهنگیان و همه فعالان عرصه تعلیم و تربیت دعوت شده است علاوه بر شرکت در این نظرسنجی و ارائه پیشنهاد حرفه‌ای خود، با انتشار این فعالیت زمینه انتخاب وزیری شایسته جامعه تعلیم و تربیت را فراهم آورند و هر چه می توانند دایره این نظرسنجی را از نظر گستره جغرافیایی و تنوع دیدگاه‌ها افزایش دهند.

بیت‌الغزل بستری حرفه‌ای و جمعی برای انعکاس نظرات و دیدگاه‌های تخصصی صاحب‌نظرات و فعالان آموزش و پرورش و پایش سیاست‌ها و فعالیت‌های این وزارت‌خانه است و وابسته به هیچ‌یک از ستادهای اتنخاباتی یا جریان‌های سیاسی نیست. خروجی این نظرسنجی در اختیار تمام ستادهای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری قرار خواهد گرفت تا در صورت صلاح‌دید در تصمیم‌گیری‌ها مدنظر قرار گیرد.

شرکت در نظرسنجی از طریق سایت https://b2n.ir/b.g8 امکان پذیر است و شناسه بیت‌الغزل در شبکه‌های اجتماعی:@beytolqazal_ir است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا