جامعه

معاون اول دادستان کل کشور: لبخند زدن به دشمن ما را پیشمان کرد


معاون اول دادستان کل کشور گفت: در بعضی از مواقع ما لبخندهایی به دشمن زدیم و فکر کردیم که به واسطه دست دراز کردن به دشمن و قدم زدن با آن ها دل‌هایشان با ما صاف می شود ولی طبق گفته قرآن به سمت دشمن رفتن پیشمانی دارد و ما هم پشیمان شدیم.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی معاون اول دادستان کل کشور صبح امروز در همایش ابعاد بین المللی و حقوقی ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی با عرض تسلیت و گرامیداشت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها اظهار کرد: سردار سلیمانی عشق و ارادت خاصی به اهل بیت علی الخصوص حضرت زهرا سلام الله علیها داشتند و دیدیم که چگونه به دفاع از حرم اهل بیت پرداختند و در برابر وحشی‌گری‌های داعش ایستادند.

معاون اول دادستان کل کشور با بیان اینکه مکتب اهل بیت و تشیع سراسر مظلومیت است، گفت: اگر در طول تاریخ به این مکتب نگاه کنیم، می‌بینیم که دشمنان آزادی و آزادیخواهی نمی‌توانستند این مکتب را تحمل کنند و نهایت دشواری را در مسیر این مکتب قرار می‌دادند و اجازه نمی‌دانند که یک حکومت شیعه تمام عیار تشکیل شود.

وی افزود: با این حال علمای اسلام کوتاه نیامدند و جایی که آرزوی تمام علما، صلحا و شهدا تحقق یافت انقلاب اسلامی ایران بود اما از همان ابتدای آغاز این انقلاب و نهضت، دشمنان قسم خورده اسلام و این ملت که نقشه های خود را نقش بر آب می دیدند، شروع به دشمنی با ملت ایران کردند.

موسوی ادامه داد: دشمنان وقتی دیدند نمی‌توانند کاری از پیش ببرند داعش را ایجاد کردند تا اسلام و اسلامی خواهی را به زعم خودشان از بین ببرند اما سردار سلیمانی با شناختی که از دشمن خونخوار داشت از همان لحظات اول به پا خواست و گروه‌های مردمی در سوریه و عراق راه اندازی کرد و اجازه نداد که به مقدسات اسلام و مسلمین تعرض شود.

وی افزود: داعش چه خواب‌ها که برای ما ندیده بود و وقتی انسان وضعیت زنان ایزدی در سنجار مطالعه می‌کند، پی به عظمت کار این سردار اسلام می‌بریم.

موسوی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سردار سلیمانی دشمن‌شناسی بود و نیاز امروز جامعه ما این است که دشمن را بشناسیم. حقیقتا امروز بزرگترین مشکل ما این است که دشمن را فراموش کردیم و جنایت‌های آن ها را بیان نکرده‌ایم.

معاون اول دادستان کل کشور گفت: قرآن تأکید می‌کند که رکون و تکیه به دشمن نداشته باشیم؛ چرا که دشمن در لحظات حساس شما را رها می کند و به شما ضربه می‌زند. حالا با این همه خیانت‌های دشمن، باید باز هم به دشمن اعتماد کنیم؟

وی افزود: این دشمنان آنقدر لامذهب و غیرانسان هستند حتی دارو را هم تحریم کردند و زمانی که کودکان پروانه‌ای معصوم به پانسمان نیاز داشتند، ما را تحریم کردند.

معاون دادستان کل کشور گفت: در بعضی از مواقع ما لبخندهایی به دشمن زدیم و فکر کردیم که به واسطه دست دراز کردن به دشمن و قدم زدن با آن ها دل‌هایشان با ما صاف می شود ولی طبق گفته قرآن به سمت دشمن رفتن پیشمانی دارد و ما هم پشیمان شدیم.

وی افزود: محال است با رفتن به سمت دشمن بتوانیم مشکلاتمان را حل کنیم، پیشرفت و رفع مشکلات تنها از راه توسعه علمی و کار و تلاش از درون است.

موسوی ادامه داد: دشمن امروز هم دارد تبلیغ می‌کند که باید برای حل مشکلات به سمت امریکا برویم. مگر نرفتیم و برجام را امضا نکردیم؟ چه شد؟ تحریم ها بیشتر شد و ذلیل‌تر شدیم.

وی افزود: من باز تأکید می‌کنم که یکی از رموز موفقیت سردار سلیمانی ولایتمداری او بود و دشمن را می‌شناخت و دشمنان هم فکر کردند که به واسطه شهادت شهید سلیمانی می توانند آرامشی برای خودشان به دست بیاورند اما سردار سلیمانی یک مکتب بود.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا