جامعه

مهارت‌آموزی حق سربازان است/ سردارکمالی: کارکنان‌وظیفه «مهارت» را از فرماندهان مطالبه کنند


مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستادکل گفت: مهارت آموزی حق سربازان است و کارکنان وظیفه باید این موضوع را از فرماندهان خود مطالبه کنند.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار موسی کمالی دستیار و مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح به همراه تیم ارزیاب قرارگاه از میزان پیشرفت  مهارت آموزی سربازان وظیفه یگان های نیروهای مسلح مستقر در استان خوزستان بازدید کردند.

سردار کمالی در این بازدید اظهار داشت: مهارت آموزی سربازان یکی از رویکردهای جدید سربازی است و نیروهای مسلح باید به  جوانانی که در کسوت سربازی وارد نیروهای مسلح می شوند ،علاوه بر آموزش های نظامی  حداقل یک کار یاد بدهند و برای اجرای این موضوع همه فرماندهان باید به میدان بیایند و پرچمدار نهضت مهارت آموزی در نیروهای مسلح شوند تا شعار هر سرباز حداقل یک مهارت تخصصی و یک مهارت عمومی تحقق یابد.

وی گفت: پس از آن هم باید تلاش شود به پاس  ۲ سال خدمت سربازی ، سازو کار لازم برای اشتغال آنان پس از خدمت  فراهم شود.

سردار کمالی خطاب به سربازان با بیان اینکه مهارت‌آموزی حق شماست و این موضوع را از فرماندهان خود مطالبه کنید، تصریح کرد: از فرصت سربازی برای یادگیری حداقل یک مهارت استفاده کرده و دوران سربازی را برای خود به یک فرصت تبدیل کنید.

وی گفت: اگر سازمانی دنبال جوانانی می‌گردد که آموزش بدهد،این موضوع در دوران سربازی مهیاست ، ما حتی می‌توانیم نیاز کارخانه ها و شرکت های بزرگ در استان ها را به نیروی انسانی جوان ماهر تامین کرده و استانداری ها از طریق کارگروه‌های مهارت و اشتغال می‌توانند نیاز بومی استان ها را شناسایی و به قرارگاه و یگانها اعلام کنند.

دستیار فرمانده قرارگاه گفت: ما برای مهارت آموزی و تسهیل‌گری  اشتغال سربازان دست یاری به سوی دستگاههای دولتی ،مجلس حتی بخش خصوصی دراز می‌کنیم؛ هر کسی می‌تواند به مهارت آموزی و اشتغال سربازان منقضی خدمت کمک کنند آمادگی خودش را اعلام کند؛ استاجنداری می‌توانند محور این حرکت و حلقه اتصال نیروهای مسلح استان و دستگاههای دولتی باشند.

وی در این  بازدید از اهتمام و تلاش  فرماندهان و مسئولین در حوزه مهارت آموزی تقدیر و تشکر کرده و تاکید نمودند که تلاش‌ها باید افزایش و دامنه مهارت‌آموزی گسترش یابد و به زودی اعلام کنیم که هیچ سربازی بدون مهارت از نیروهای مسلح ترخیص نمی شود.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا