جامعه

نقش موثر سربازان در دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی

سردار گودرزی خبر داد؛

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: سربازان در دفاع مقدس همچون سایر رزمندگان دلداده امام خمینی (ره) بودند و در راه عزت و سربلندی انقلاب شجاعانه ایستادگی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدعلی گودرزی در نشست با کارکنان وظیفه ستاد فرماندهی مرزبانی فراجا که به مناسبت روز سرباز و هفته دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه سربازان در جنگ تحمیلی اتفاقات بسیار مبارکی را رقم زدند، گفت: سربازان امروز در یگان‌های نظامی و در ادارات مختلف تأثیرات مثبتی را دارند و زحمات آنان قابل تقدیر است.

وی افزود: سربازان در دفاع مقدس همچون سایر رزمندگان دلداده امام خمینی (ره) بودند و در راه عزت و سربلندی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی شجاعانه و دلاور مردانه مقابل دشمنان تا بن دندان مسلح ایستادگی کردند.

فرمانده مرزبانی فراجا تصریح کرد: همت، وحدت، شجاعت و از خودگذشتگی رزمندگان، سربازان و مردم ایران باعث شد اتفاقاتی در جنگ تحمیلی رقم بخورد که باور آن برای همه کشورهای دنیا سخت و غیر ممکن بود.

این مقام ارشد فرماندهی مرزبانی فراجا با تأکید بر اینکه امروز سربازان باید سعی کنند امورات محول شده را به درستی انجام دهند و از ظرفیت به وجود آمده در این دو سال به خوبی بهره مند شوند تا تجربه‌های این سال‌ها را در آینده به خوبی استفاده کنند، اظهار داشت: سربازان باید سعی کنند از همین امروز که در حال انجام خدمت مقدس سربازی هستند نقشه راه خود را تعیین کنند تا بدین وسیله بتوانند در آینده تبدیل به انسان‌های موفقی در جامعه شوند.

سردار گودرزی با بیان اینکه سربازان برای دفاع مقدس عزت آفریدند و در جنگ تحمیلی نقش اساسی داشتند، افزود: در دوران دفاع مقدس از آنجایی که کسری سرباز داشتیم سربازانی که سال ۵۶ مرخص شدند، مجدد فراخوان داده شدند و با وجود اینکه دوره خدمت آنان تمام شده بود، دوباره داوطلبانه به میدان نبرد آمدند.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس یک تکلیف بود، تصریح کرد: شالوده اصلی جمهوری اسلامی ایران بر سربازان استوار است و بیشترین نیروهای کلاسیک ما در دوران دفاع مقدس سربازانی بودند که همواره نقش کلیدی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون داشته‌اند.

فرمانده مرزبانی انتظامی با اشاره به اینکه سردار سپهبد شهید “حاج قاسم سلیمانی” بارها گفت من سرباز ولایتم؛ سرباز واژه‌ای مقدس و اصطلاحی است که بالاترین درجه نظامی هم به آن افتخار می‌کند، بیان کرد: شهیدان باکری، چمران، همت، خرازی، بروجردی، کاظمی و سلیمانی در میدان نبرد به سربازان نمی‌گفتند شما بروید بلکه جلوتر از سربازان بودند و در رزم و میدان و شناسایی‌ها نفر اول ستون می‌ایستادند و در خط‌شکنی شب عملیات، فرماندهان گروهان‌ها در کنار سربازان بودند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا