جامعه

نمایشگاه گردشگری فیتور تا فردا ادامه دارد

نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور اسپانیا در حالی به صورت مجازی و حضوری برگزار شده است که بسیاری از کشورها نتوانستند در آن شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه بین المللی فیتور در مادرید اسپانیا با حضور پادشاه و مقامات منطقه‌ای و دولتی در حالی افتتاح شده که به دلیل شیوع ویروس کرونا برخی از کشورهایی که در وضعیت بحرانی قرار داشتند، امکان شرکت پیدا نکردند.

این نمایشگاه که هر سال بهمن ماه برگزار می‌شود این بار از ۲۹ اردیبهشت ماه آغاز به کار کرده و تا فردا دوم خرداد نیز ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه که در آن ویژگی‌های گردشگری کشورها به صورت ویژه در قالب نمایشگاه معرفی می‌شود؛ مهمان ویژه‌ای دارد که امسال گرجستان است. طبق سنت هر ساله پادشاه اسپانیا و مقامات دولتی بازدیدی از این نمایشگاه دارند و به دیدن غرفه مهمان ویژه نیز خواهند رفت. نمایشگاه امسال با نمایشگاه سال‌های گذشته و پیش از شیوع ویروس تفاوت‌هایی برای شرکت کنندگان دارد مانند رعایت بیشتر مسائل بهداشتی و فاصله‌های زیادی میان غرفه‌ها و راهروها.

هر بازدیدکننده ای برای حضور در نمایشگاه باید تست منفی پی سی آر خود را به مسئولان نمایشگاه نشان دهد و بعد وارد نمایشگاه شود. این اقدامات در راستای این پیام است که در نمایشگاه به اصول بهداشتی توجه می‌شود تا کسب و کارهای گردشگری از سر گرفته شوند. در این دوره از نمایشگاه که بخشی از آن به صورت حضوری و بخشی به صورت مجازی برگزار می‌شود، ایده کارت سبز دیجیتال به اجرا درآمده است.

این ایده قرار است در تابستان امسال در اروپا به اجرا در آید به این صورت که صدور کارت سبز برای گردشگرانی خواهد بود که قصد سفر و نقل و انتقال در اروپا را دارند و از ابتلاء به بیماری کرونا مصون هستند حالا یا به دلیل واکسیناسیون و یا ملاحظات دیگر.

در نمایشگاه فیتور امسال بیش از ۵ هزار نفر از ۵۵ کشور جهان در نمایشگاه ثبت نام کردند و در بخش غیر حضوری نیز شرکت کنندگانی از ۷۹ ملیت حضور دارند. امسال همچنین بزرگترین فضا و دکورها به گرجستان و کشورهای مکزیک، مصر، پاناما و پرتغال اختصاص پیدا کرده است. جزایر قناری نیز غرفه‌های ویژه‌ای را در این نمایشگاه به خود اختصاص داده‌اند.

امسال برخلاف سال‌های گذشته که کانون اتومبیلرانی و جهانگردی پاویون ایران را در نمایشگاه برپا می‌کرد؛ حضوری در نمایشگاه ندارد. شاید به این دلیل که در حال حاضر صدور ویزا به صورت دو طرفه بین دو کشور متوقف است. اتفاقی که بین کشورهای آسیای غربی و میانه نیز افتاده است. با این حال از ایران تنها یک شرکت گردشگری در نمایشگاه حضور دارد.

این نمایشگاه تا فردا دوم خرداد در مادرید پایتخت اسپانیا برپاست.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا