جامعه

واگذاری یکی از املاک شهرداری به بنیاد امیرکبیر

اعضای شورای شهر با واگذاری ملک شهرداری و بهره برداری بنیاد فرهنگی امیرکبیر از آن به مدت مشخص به منظور ایجاد موزه رای موافق دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه امروز شورای شهر نحوه مجوز حق بهره برداری از ملکی متعلق به شهرداری تهران به بنیاد فرهنگی امیرکبیر بررسی شد.

محسن هاشمی در ابتدا با اشاره به اینکه مرحوم حبیبی که در ادواری معاون اول رئیس جمهور بودند در پست‌های مختلف و دیدار با سران دیگر کشورها هدایای نفیسی دریافت کرده و با توجه به علاقه شخصی شان به میراث فرهنگی نیز مجموعه‌های نفیسی را جمع آوری کرده‌اند، گفت: بعد از فوت مرحوم حبیبی بار نگه داری از این مجموعه‌های ارزشمند به دوش خانواده اش افتاد و سعی شده این میراث به شکلی برای استفاده عموم حفظ شود.

وی ادامه داد: شهرداری در دوره گذشته مکانی از ساختمان‌های قدیمی را در اختیار وی قرار داده بودند و به دلیل مشکلات ناشی از قدیمی و فرسوده بودن ساختمان، قرار بود محل دیگری در اختیار قرار بگیرد.

مسجد جامعی در ادامه صحبت‌های هاشمی گفت: مرحوم حبیبی نوعی ایران شناسی جدید را پایه گذاری کرد و به احیای مکتب نقاشی قهوه خانه‌ای پرداخته است.

وی افزود: انواع نمونه‌های فرش‌ها و فرشینه های ایرانی و نسخ ارزشمند کتاب‌های تاریخی در مجموعه این مرحوم وجود دارد.

حق شناس با اظهار خرسندی از این اتفاق گفت: این مجموعه به یکی از موزه‌های ماندگار شهر تهران در آینده تبدیل خواهد شد.

وی از سرمایه گذاری ۸ میلیارد تومان از سوی سرمایه اجتماعی در این ساختمان خبر داد و گفت: در این روش نه تنها اتفاق منفی نیفتاده بلکه بازسازی و نوسازی هم شده است.
هاشمی تاکید کرد: این واگذاری ملکی نیست بلکه حق بهره برداری با زمان بندی مشخص به بنیاد امیرکبیر داده می‌شود.

سرانجام اعضا با ۱۷ رای موافق به این واگذاری رای مثبت دادند.
 

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا