جامعه

وبینار «مشاوره: ارتقاء امید، آرامش و سلامت اجتماعی» برگزار شد

نوزدهمین همایش سالانه انجمن مشاوره ایران تحت عنوان «مشاوره: ارتقاء امید، آرامش و سلامت اجتماعی» صورت وبینار در ۴ اذرماه در حالی برگزار شد که با استقبال  ۸۰۰ کاربر مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بخش افتتاحیه وبینار «مشاوره: ارتقاء امید، آرامش و سلامت اجتماعی» با سخنرانی احمد برجعلی ریاست دانشکده روان شناسی دانشگاه علامه طباطبائی، مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش، معصومه اسمعیلی رئیس انجمن مشاوره ایران برگزار شد.

سخنرانی با عنوان مشاوره «به وقت کووید- ۱۹» که توسط دبیر علمی همایش مهدی زارع آغازگر وبینار بود و در ادامه در بخش پنل ها دو پنل با عنوان «نقش و جایگاه مشاوران مدارس در ارتقاء سلامت اجتماعی دانش اموزان (با تاکید بر پاندمی کرونا)» و پنل دوم با عنوان «نقش و جایگاه خدمات مشاوره‌ای در نهادهای متولی سلامت اجتماعی» با تاکید بر پاندمی کرونا در دو نوبت صبح و عصر با حضور نمایندگانی از وزارت آموزش و پرورش و علیرضا بهفر قائم مقام شورای سیاستگذاری سلامت و شبکه سلامت صدا و سیما، بهزاد وحید نیا معاون مشاوره و امور روان شناختی سازمان بهزیستی کشور، علی اسدی معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت و اعضای هیات مدیره انجمن مشاوره ایران برگزار شد که در هر پنل گزارشی از برنامه ها و خدمات سازمانها آسیب شناسی و ارایه پیشنهادات جهت عملکرد بهتر پرداخته شد.

همچنین نویسندگان دو مقاله برتر برگزیده توسط کمیته علمی همایش د ر نوبت صبح و عصر به ارائه پژوهش خود پرداختند. در ادامه گزارشی از عملکرد انجمن مشاوره در سیل خوزستان توسط رئیس شعبه خوزستان انجمن مشاوره ایران ارائه شد.

این انجمن جهت استفاده هر چه بیشتر جامعه دانشجویی از این برنامه ارایه نظریه گشتالت درمانی معاصر توسط حسن بلند یکی از اساتید مشاوره را از برنامه های این وبینار قرار دادند.

همچنین برای اولین بار در ایران رویکرد تاثیر درمانی معرفی شد و دکتر مدنی با معرفی کتاب تاثیر درمانی و ارایه بخش هایی از فیلم جلسه درمان تلاش کرد کارآمدی این رویکرد به نمایش گذاشته شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا