جامعه

پروژه بی حجابی، استراتژی نظام سلطه در مقابله با جمهوری اسلامی ایران


دشمن در مقابله با جمهوری اسلامی و تثبیت بی حجابی، بر تاکتیک شبکه سازی بر گروههای مختلف زنان تمرکز دارد.

گروه زنان و جوانان خبرگزاری فارس؛ مهدیه شادمانی مدرس دانشگاه، پژوهشگر: گفتمان امام و رهبر انقلاب در تبیین شاخصه های هویت بانوی ایرانی.اسلامی، یکی از مسائل مهمی بود که ایران را در بستر گفتمان انقلاب اسلامی به قلب هارتلند نوین تبدیل نمود‌. به همین دلیل شاهد هستیم، دشمنان این نظام مقدس با اتخاذ عملیات ویژه ای در قالب جنگ نرم، تغییر اصول و ارزش‌های های ملت و استحاله فرهنگی را پیگیری نموده است. در جنگ نرم بر اساس سناریوهای براندازی همانند رهیافت های جین شارپی، هانتینگتونی و اندلسی، دشمن به دنبال تزلزل از درون به واسطه ایجاد نارضایتی در مردم، تغییر باورها، تهاجم فرهنگی، ترویج اباحه گری، عادی سازی مفاهیم غیر دینی و ..‌است‌.۱

لایه های مختلف این جنگ فرهنگی، در استحاله ایدئولوژی در دو فاز دین زدایی و نظام زدایی تعریف می شود.که هدف گیری اصلی دشمن، جامعه زنان در جهت استحاله ایدئولوژی، تخریب بنیان خانواده و در نهایت براندازی نرم نظام می باشد. لیدرسازی از زنان یکی از مهترین راهبردهای دشمن در طی چند سال اخیر بود که از زمان آشوبهای سال ۹۸ عملیاتی شده تا با قرار دادن ظرفیت زنان در اختیار گروههای معارض زمینه ساز عقب نشینی حاکمیت از مواضع اصولی خود شود.

یکی دیگر از نقاط تمرکز دشمن در قالب برنامه های عملیاتی و همچنین کمپین های مختلف با محوریت مسئله حجاب بوده که از بعد اغتشاشات سال ۱۴۰۱ با بحران سازی های متعدد دشمنان تبدیل به یک تهدید امنیتی شده است. دشمن در مقابله با جمهوری اسلامی و تثبیت بی حجابی، بر تاکتیک شبکه سازی بر گروههای مختلف زنان تمرکز دارد تا به صورت هدفمند به تخریب هویت اسلامی، تقویت شرکای بالقوه لیبرالیسم و ایجاد نافرمانی مدنی و ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی اقدام نماید.

در آشوبهای نیمه دوم سال ۱۴۰۱، شاهد یک تغییر سبک از سیاسی، اقتصادی به اجتماعی و فرهنگی با عاملیت زنان بودیم که از طریق چند راهبرد، دشمن اهداف خود را عملیاتی می نماید که عبارتند از:

۱.تصویر سازی سیاه از جایگاه زنان و القای آپارتاید جنسی توسط حاکمیت

۲.تقویت اپوزسیون زن داخلی و لژیونرهای خارجی

۳.مدیریت مطالبات جنسیتی با بهره گیری از عاملیت زنان در براندازی نرم

البته نظام سلطه در لایه های این جنگ نرم از ابزار دیگر جنگ روانی نیز در جهت ایجاد فضای بی اعتماد و گسست اجتماعی بهره گرفته تا با ایجاد التهاب و چالش زمینه ساز تضعیف قدرت ملی گردد. به عنوان نمونه در کلیپ های کوتاه و کم حجم با مونتاژ خاص که از درگیری خیابانی افراد محجبه و بی حجاب منتشر می شود شاهد ضریب رسانه ای بالای آن هستیم که همه این فیلم ها دارای فاکتورهای یکسانی همچون خودنمایی و تحریک مردم توسط افراد هتاک، تصویربرداری با موبایل و سپس انتشار گسترده توسط سرپل های خارج از کشور در شبکه های اجتماعی و رسانه ها هستیم.که بخشی از این جنگ فرهنگی از روند ایجاد درگیری خیابانی کور در قالب پروژه مردم علیه مردم طراحی شده تا از طریق تظاهر خیابانی در مسئله بی حجابی، به نرمالیزسیون اجتماعی دست یابند‌.

بدین سان دشمن با بهره گیری از این راهبردها و پروژه کشف حجاب در پی آنست تا از ظرفیت زنان به عنوان نیروهای پیاده نظام در جهت ایجاد نافرمانی مدنی و مقابله با مولفه ژئو کالچری جمهوری اسلامی گام بردارد .پس بعد از بررسی لایه های بسترساز بی حجابی باید توجه کرد که مسئله امروز تنها بیرون بودن چند تار مو نیست که آن را به عنوان امری کم اثر و فرعی پنداشته شود‌بلکه بر اساس شواهد تاریخی از همین برهنگی‌های خرد می‌توان به سقوط یک تمدن بزرگ رسید.

۱.معصومه حاج حسینی.(برآورد استراتژیک جایگاه زن و خانواده در جنگ نرم)

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا