جامعه

پیشنهاد ایجاد موزه تهران با آزاد سازی فضاهای در اختیار نهادها

عضو شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد افتتاح موزه تهران با آزادسازی فضاهای در اختیار نهادها به ویژه فضای در اختیار وزارت کشور را داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مسجد جامعی در جلسه صبح امروز شورای شهر در تذکر پیش از دستور خود گفت: بیش از ۱۵۰ موزه ثبت شده و حدود ۵۰ موزه ثبت نشده در تهران داریم. یکی از مهم ترین موزه ها سر در باغ ملی است که محوطه آن در اختیار وزارت خارجه است و عملاً در اختیار شهروندان نیست.

عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: به علاوه کاخ مرمر نیز با کمک آستان قدس مورد ترمیم و مرمت قرار گرفت. این موزه نیز برای مردم بوده و موزه قرآن است و مجموعه‌ای از موزه های فرهنگی هنری است که باید افتتاح شود.

وی تصریح کرد: ما دو راسته مهم موزه حوالی توپخانه داشتیم. پیشنهاد بنده این است که می توانیم به مناسبت سال ۱۴۰۰ موزه تهران را افتتاح کنیم. در قلب این موزه ها ساختمان روزنامه اطلاعات قرار دارد که در تملک شهرداری است. این ساختمان خالی است و در مرکز موزه ها قرار دارد به علاوه مصوبه شورا برای راه اندازی موزه ها را داریم.

مسجد جامعی عنوان کرد: ۱۵۰۰ متر فضا به عنوان موزه در کنار برج طغرل نیز داریم که می توانیم موزه ری را نیز ایجاد کنیم. لذا با توجه با وجود امکان شرایط لازم می توانیم برخی از فضاهای در اختیار دستگاه ها را آزاد و موزه تهران را افتتاح کنیم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا