جامعه

۲۸ هکتار بافت فرسوده در منطقه ۳ از سال ۹۴ فریز شده است

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از فریز ۲۸ هکتار بافت فرسوده در منطقه ۳ از سال ۹۴ خبر داد و گفت: اتصال محدوده اسلام آباد و پل مدیریت به محدوده باغ ایرانی و باغ مستوفی در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، کاوه علی اکبری در جلسه‌ای که به منظور پیگیری مسائل مربوط به محله‌های فرسوده ده ونک و زرگنده در شهرداری منطقه ۳ برگزار شد، استقرار و تعامل نزدیک دفاتر توسعه محله با ساکنان بافت‌های فرسوده را مهمترین دلیل ارائه طرح‌ها و برنامه‌های تحقق پذیر توسعه دانست.

در جلسه‌ای که در منطقه ۳ به منظور بررسی طرح‌های موضعی و برنامه‌های توسعه محلات ده ونک و زرگنده برگزار شد، عنوان کرد: طراحی شهری و تهیه برنامه توسعه محله برای محدوده ده ونک از سال گذشته در سازمان نوسازی با همکاری معاونت شهرسازی منطقه شروع شده و هم اکنون در مراحل پایانی است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه بخش قابل توجهی از محدوده ۵۶ هکتاری دارای بافت فرسوده در منطقه ۳ (حدود ۲۸ هکتار) از سال ۹۴ فریز شده و نارضایتی ساکنان را در پی داشته است، تصریح کرد: از سال ۹۷ با استقرار دفتر توسعه محله در این محدوده، ضرورت بازنگری در طرح موضعی تهیه شده پیشین برای ده ونک به دلیل تحقق پذیری پائین و عدم سازگاری طرح با نیازهای ساکنان مورد توجه و در دستور کار قرار گرفت.

علی اکبری با اشاره به اینکه سازمان نوسازی از ظرفیت دفاتر توسعه محله برای تهیه طرح‌های موضعی استفاده می‌کند، یادآور شد: استقرار دفاتر در محدوده بافت‌های فرسوده کمک می‌کند، طرح با رویکرد واقع‌بینانه و با مشارکت ذی‌نفعان تهیه شود و این عمده‌ترین تفاوت میان طرح‌های ارائه شده از سوی سازمان نوسازی با طرح‌های رایج توسعه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو دفتر توسعه محله در منطقه ۳ فعال هستند، بر ضرورت ارتباط بیشتر این دفاتر با منطقه تأکید کرد و گفت: دفاتر توسعه محله متعلق به شهرداری‌های مناطق هستند؛ اعتقاد داریم مدیریت همه امور از جمله نوسازی، می‌بایست در شهرداری مناطق انجام شود و ما نقش پشتیبان و بازوی حمایتی اجرایی را برای شهرداری‌های مناطق ایفا می‌کنیم.

علی اکبری متذکر شد: مردمی‌ترین نهادها در شهرداری، دفاتر توسعه محله هستند که به صورت کامل در معرض ارتباط با شهروندان قرار دارند و می‌توانند مطالبات شهروندان را که عمدتاً به حق هستند، به شهرداری مناطق منتقل کنند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران همچنین به موضوع طرح «حیاط تهران» و پروژه محرک توسعه برای اتصال محدوده اسلام آباد و پل مدیریت به محدوده باغ ایرانی و باغ مستوفی اشاره کرد و پیشنهاد داد جلسه‌ای برای پیگیری و تعیین تکلیف موضوعات مربوط به محدوده‌های مذکور برگزار شود.

حمید جوانی، شهردار منطقه ۳ نیز در این جلسه ضمن تقدیر از عملکرد مثبت سازمان نوسازی در حوزه مطالعات، طرح‌ها و اقدامات در خصوص بافت‌های فرسوده به ویژه در مناطق جنوبی، عنوان کرد: محله زرگنده و ده ونک، دو محله اصلی در منطقه هستند که نیاز به توجه و اصلاحات مطالعاتی بیشتر دارند.

شهردار منطقه ۳ با بیان اینکه مسائل مربوط به تجمیع، شهرسازی و تعیین تکلیف موضوعات بافت فرسوده، دغدغه ساکنان این منطقه است، تصریح کرد: ما در راستای انجام طرح‌ها و پروژه‌های نوسازی با کمال میل و با تمام توان با سازمان نوسازی و معاونت شهرسازی و معماری همکاری خواهیم کرد.

جوانی با بیان اینکه مطالعات ما نسبت به محله ده ونک می‌بایست متفاوت باشد، خواستار تدوین برنامه زمانبندی از سوی منطقه و اعلام آن به سازمان نوسازی در جهت به نتیجه رسیدن طرح‌ها شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا