جامعه

۹ سال از وعده تامین ۶۳۰ واگن گذشت


عضو شورای شهر با اشاره به انتقادات وارد شده درباره عدم تأیید استانداردهای آسانسور مترو گفت: ۹ سال از وعده تامین ۶۳۰ واگن گذشت.

به گزارش خبرنگار فارس، جعفر تشکری‌هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران پس از استماع گزارش معاون حمل و نقل شهرداری گفت: انتظار داشتم که برنامه ۵ ساله تهران اشاره کنند یا لااقل به برنامه سال جاری اشاره کنند.  اما آنچه مطرح شد بایدها بود و برای مدیر اجرایی انتظار می‌رود که بگوید چه کرده و چه خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه عمده برنامه‌های مطرح شده مربوط به ۵ سال آینده شهر بود  که احتمالا ما بر روی این صندلی‌ها نیستیم ، ابراز داشت: آنچه مطرح شد با واقعیت‌ها فاصله داشت.

تشکری هاشمی اظهار داشت: برای تکمیل خط ۶ و  ۷ ما ۴ هزار میلیارد بودجه پیش‌بینی کردیم ولی الان که فصل کار است،  نقدینگی تأمین  شده تنها ۱۳۰ میلیارد تومان از محل اوراق سال ۹۹ بوده که از این مبلغ ۸۸ میلیارد تومان به مترو برخوردار شده است.

وی ادامه داد: ۱۲۰ میلیارد مانده اوراق قرضه در بانک رفاه توقیف شده است، چطور انتظار داریم، وقتی اوراق قرضه ۱۴۰۰ هنوز در تشریفات اداری متوقف است.

این عضو شورای شهر افزود: همچنان سهم ۵۰ درصدی دولت در تامین حمل و نقل عمومی تهران همچنان باقی است.

وی ادامه داد: تجهیزات برقی مترو ساخته شده به دلیل عدم تأمین نقدینگی در انبار سازندگان باقی مانده است.

تشکری با انتقاد از اینکه در مدیریت قبلی به شکل غیر حرفه ای بخش شمالی خط ۶ مترو  افتتاح شد در حالی که بخش مرکزی و جنوبی هنوز افتتاح نشده و ارتباط برقرار نیست و به همین دلیل ۳ رام قطار در این خط حبس شده در حالی که در طول روز می‌تواند جمعیت چند هزار نفری را جابه جا کند، ابراز داشت:ما هم امکانات و سرمایه مترو را حبس کرده‌ایم.

وی با اشاره به انتقادات وارد شده درباره عدم تأیید استانداردهای آسانسور مترو گفت: مشکل در فهم موسسه استاندارد است. می‌گوید طبق قرارداد باید هر ۱۱و نیم  متر یک خروجی باشد.چنین ایده ای برای ایستگاه مترویی که در عمق ۶۰ متری زمین است چطور ممکن است؟

عضو شورای شهر با انتقاد از اینکه ۹ سال از وعده ۶۳۰ واگن  گذشته و هنوز از 3 وزارتخانه‌ای که در چین باید با خرید موافقت کنند، گفت: تنها از یک وزارتخانه موافقت گرفته شده است.

در حال تکمیل…


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا