جامعه

۴ شی تاریخی دامغان در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد

رییس اداره میراث فرهنگی دامغان:

دامغان_ رییس اداره میراث فرهنگی دامغان از ثبت چهار شی تاریخی این شهر در فهرست آثار ملی ایران خبر داد و گفت: دو کاسه سفالی، یک مهر فلزی دکمه‌ای و سر گرز مفرغی از جمله آن‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی اکبر پور بعد از ظهر پنج شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات اداره میراث فرهنگی دامغان بابیان اینکه چهار شیء تاریخی دامغان در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید، ابراز داشت: این آثار از اشیای کشف شده تپه حصار دامغان هستند.

وی افزود: کاسه سفالی منقوش پایه‌دار به شماره ثبت ۲۵۷۹، سر گرز مفرغی به شماره ثبت ۲۵۵۰، کاسه سفالی منقوش به شماره ثبت ۲۵۵۱ و مهر فلزی دکمه‌ای به شماره ثبت ۲۵۵۲ از جمله این آثار هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی دامغان ضمن بیان اینکه محوطه تاریخی تپه حصار قدمتی هفت هزار ساله دارد، ابراز داشت: این اشیا اکنون در مخزن امن نگهداری می‌شود.

اکبر پور بابیان اینکه ایجاد موزه تخصصی برای نمایش یافته‌های این تپه تاریخی یکی از مهمترین درخواست‌های مردمی است، تصریح کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبار این آرزوی دیرینه هر چه زودتر محقق شود.

وی افزود: تپه حصار دامغان در حاشیه جنوبی شهر دامغان قرار گرفته است که از مهمترین کشفیات این مجموعه می‌توان به اسکلت مادر و جنین اشاره داشت.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا