جامعه

روز جهانی محیط زیست فرصتی برای حفظ ارزش‌های محیط زیستی است

مزینانی در پیامی عنوان کرد؛

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: باید از روز جهانی محیط زیست برای آگاهی‌رسانی درباره ضرورت حفاظت و استفاده پایدار از محیط زیست بهره ببریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پیام علیرضا مزینانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران به مناسبت روز جهانی محیط زیست آمده است: محیط زیست میراث مشترک تمام دوران بشر است، عرصه‌ای که مرز نمی‌شناسد و صیانت از آن وظیفه همه است، افزایش و پیشرفت دانش و معرفت بشری در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، زیستی و ارتقا سطح رفاه اجتماعی، نیازهای جدیدی را پیش روی انسان هویدا کرده که پاسخگویی به آنها بدون توجه به فعالیت‌های توسعه‌ای بالاخص در چهارچوب ضوابط و آئین نامه‌ها میسر و ممکن نیست.

روز جهانی محیط زیست فرصتی است برای انسان تا با بازنگری در آنچه که در اثر گسترش نگاه‌های منفعت طلبانه خود در بهره برداری غیر اصولی و بی ضابطه، بر طبیعت و محیط زیست وارد می‌شود، رویکرد خود را در راستای حفاظت از محیط زیست و حفظ ارزش‌های آن تغییر دهد.

روز جهانی محیط زیست رویدادی است که در سراسر جهان توجه و شناخت مردم را به مسائل محیط زیست جلب می‌کند، این رویداد به منظور ایجاد همبستگی و همکاری بین کشورها در حفاظت از محیط زیست برگزار می‌شود و فرصتی برای آگاهی‌رسانی درباره ضرورت حفاظت و استفاده پایدار از محیط زیست است.

هدف از گرامیداشت این رویداد، افزایش آگاهی مردم درباره مسائل محیط زیست بوده و آن‌ها را ترغیب می‌کند که تعهد به حفاظت از محیط زیست را بپذیرند و اقدامات عملی در راستای بهبود محیط زیست انجام دهند.

اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی محیط زیست به همه دوستداران و تلاشگران این عرصه، امیدوارم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان و تلاش‌های شبانه روزی مجموعه محیط زیست استان تهران، گام‌های مؤثری در ارتقای شاخص‌های محیط زیست استان برداشته شود تا محیط زیستی سالم و پاک را برای شهروندان عزیزمان به ارمغان بیاوریم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا