ورزش

آرتتا: تیم من طلسم 14 ساله صعود را شکست!

میکل آرتتا، سرمربی آرسنال، از عملکرد تیمش برابر پورتو و صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان بسیار خوشحال است.

به گزارش “ورزش سه”، آرسنال شب گذشته در دیدار برگشت از مرحله یک هشتم رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه خانگی‌اش میزبان پورتو بود و موفق شد با پیروزی برابر این تیم راهی مرحله بعدی این مسابقات شود. 

بازی رفت با یک گل به سود پورتو به پایان رسید و توپچی‌ها هم این بازی را با یک گل در وقت قانونی برنده شدند تا همه چیز به وقت اضافه و ضربات پنالتی بکشد و درخشش داوید رایا در پنالتی‌ها بود که توانست این تیم را راهی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا کند. 

آرتتا پس از پایان این بازی در نشست خبری حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

احساسات پس از پنالتی: همه چیز جادویی بود. انتظار داشتیم که با حریفی سرسخت، با برنامه ریزی درست و منسجم روبرو شویم و باید به آنها تبریک گفت. ما این کار را انجام دادیم. گل زیبایی به ثمر رساندیم و آنها از روش‌های مختلف سعی در جبران داشتند و این بازی تجربه بسیار خوب و بزرگی برای ما بود. 

در نهایت کار به ضربات پنالتی کشید که ما برای آن آماده شده بودیم و باید از مربیان به خاطر این کار تشکر کرد و البته مشخصا از داوید رایا. او لحظات سختی را در ابتدای بازی داشت اما خودش را نشان داد، شخصیتی باورنکردنی را به نمایش بگذاشت و در آخر پاداش این درخشش را هم دریافت کرد. 

تاثیر نتیجه این بازی روی تیم: آنها توانستند کاری را انجام دهند که این باشگاه در 14 سال اخیر موفق به انجامش نشده بود و این گویای همه چیز است. وقتی شرایط بسیار سخت شد، ما راهی برای انجام این کار پیدا کردیم. من می‌بینم که آنها چقدر به دنبال صعود بودند و چقدر تلاش کردند. آنها همه چیز را فدا می‌کنند تا پیروز شوند. 

آرتتا: تیم من طلسم 14 ساله صعود را شکست!

آمادگی بالای تیم برابر پورتو: ما همیشه سعی کردیم بازی خوبی انجام دهیم، اگر اینطور نیست پس چرا در صدر جدول لیگ برتر قرار داریم؟ این بهترین لیگ دنیاست. 

تجربه پنالتی‌زن‌ها: از این نظر فکر نکردم اما نکته خیلی خوبی بود. شاید تجربه بالا به ما کمک کرد چون تجربه خیلی واقعی‌تر از تمریناتی است که ما در دو روز اخیر انجام دادیم. پسرها کاملا خونسرد به نظر می‌رسیدند. پنالتی زدن آنها فوق العاده بود و داوید رایا هم به بهترین شکل نقشش را ایفا کرد.

عملکرد خوب رایا: من خیلی به او نگاه نکردم چون مطمئن بودم این اتفاق رخ خواهد داد. کافی است به زبان بدن او نگاه کنید و البته به جایگاهی که در آن قرار می‌گیرد. هیچ چیز روی او تاثیر ندارد و همین کیفیت کلیدی برای یک دروازه‌بان است. 

مردود شدن گل اودگارد: من بازپخش صحنه را ندیدم و به صورت زنده هم متوجه نشدم اما اگر داور چنین تصمیمی گرفت، پس حتما اتفاقی رخ داده بود. من مطمئن هستم که این گل به یاد ما نخواهد ماند چون همیشه به یاد خواهیم داشت که با چه شکل خاصی صعود کردیم. 

انتظار از ادامه رقابت‌ها: خیلی خیلی خوشحالم و مشخصا به دنبال موفقیت بیشتر هستم. باید صبر کنیم تا مشخص شود که قرار است روبروی چه تیمی قرار بگیریم. 

اتفاقی که پس از سوت پایان بازی بین او و سرجیو کونسیسائو رخ داد: حرفی ندارم و ممنون.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا