ورزش

آیا رکراکی در بازی مقابل فرانسه اشتباه کرد؟

الرکراکی مقلد خوبی انتخاب نکرد! (عکس)

تیم ولید الرکراکی در ابتدای بازی نیمه‌نهایی نشانی از مراکش همیشه نداشت و خیلی زود دروازه‌اش باز شد.

به گزارش ورزش سه، مراکش در تمام بازی‌های خود در این جام با سیستم ۱-۴-۱-۴ وارد زمین شد و زیش و بوفال در زمان دفاع به عقب برمی‌گشتند تا کمک حال مدافعان راست و چپ این تیم باشند. سیستمی که برای پیروزی مقابل بلژیک، اسپانیا و پرتغال جواب داد و آن‌ها توانسته بودند با همین آرایش منظم ۳ غول فوتبال اروپا را به زانو در بیاورند.

اما شب گذشته هنگام اعلام ترکیب مراکش، کارشناسان فوتبال شگفت زده شدند. او با سیستم ۱-۴-۵ تیمش را وارد زمین کرد. سیستمی که پیش از این کی‌روش برای مقابله با انگلیس اتخاذ کرده بود اما مورد مجازات سه شیرها قرار گرفت. وجه تشابه فرانسه و انگلیس در سرعت بالای وینگرهای آن‌ها بود و اگر در میانه زمین مانع بازیسازی هافبک‌ها نشوید، قطعا بازیکنان تکنیکی چون دمبله و امباپه شما را مجازات می‌کنند.

البته الرکراکی بدشانسی هم آورد و نایف آکرد مدافع میانی این تیم هنگام گرم کردن مصدوم شد و اشرف داری جانشین او شد. اما مراکشی که مقابل همه تیم‌ها به جز کانادا آن هم با گل به خودی کلین شیت کرده بود، شب گذشته فقط ۴ دقیقه دوام آورد و مقاومت آن‌ها خیلی زود شکست.

رومن سایس پیش از دقیقه ۲۰ مصدوم شد اما نوع تعویض الرکراکی نشان داد اگر مصدومیت سایس هم رخ نمی‌داد او این تعویض تاکتیکی را انجام می‌داد. او یک مدافع را از زمین خارج کرد و املاح را که یک هافبک میانی است را وارد زمین کرد تا دوباره مراکش به همان سیستم همیشگی بازگردد. اتفاقی که هرچند دیر بود و کار از کار گذشته بود اما باعث شد مراکش یک بازنده سربلند باشد و الرکراکی هم اشتباهش را خیلی زود پذیرفت و ۹۰ دقیقه روی آن پافشاری نکرد.

البته مردان کازابلانکا شب گذشته بدشانش هم بودند چرا که پس از سایس، مزراوی هم مصدوم شد و خستگی به وضوح در ساق‌های بازیکنان این تیم دیده می‌شد. شاید اگر ولید آن اشتباه مرگبار را انجام نمی‌داد، شگفتی مغربی‌ها در نیمه‌نهایی متوقف نمی‌شد.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا