ورزش

اعتراف افشاریان به اشتباهات داوران در 30 مسابقه

رئیس کمیته داوران اعلام کرد که تعداد داوران برای شرکت در تست های پیش فصل به عدد 91 رسیده است.

به گزارش “ورزش سه”، سمینار پیش فصل داوران و کمک داوران لیگ برتر، امروز در سالن پارالمپیک کمیته ملی المپیک آغاز شد. خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران در حاشیه این مراسم گفت: با توجه به مصوبه کاهش داوران در لیگ برتر، جلسه ای با حضور اعضای کمیته داوران در فدراسیون فوتبال برگزار شد و مصوب کردیم 91 داور به کلاس پیش فصل دعوت شوند.

ویدئو: 305787

وی ادامه داد: چندین نفر این افراد مصدوم هستند و ممکن است برخی نیز در تست ها رد شوند، ممکن است 70 تا 80 داور را در ابتدای فصل داشته باشیم. در فصل قبل، ۲۴۰ بازی را دوستان ما قضاوت کردند که در 30 بازی نتایج جا به جا شد و 20 بازی اشتباه بدون تأثیر در نتیجه را داشتند. انتظار داریم داوران نسبت به سال قبل اشتباهات کمتر و تمرکز بیشتری داشته باشند. امیدواریم کلاس پر رونقی باشد و داوران با آرامش به قضاوت بپردازند.

وی در مورد گلایه های موعود بنیادی فر درخصوص دستمزد داوران گفت: من حرف ایشان را کاملا تأیید می کنم. رساتر و محکم تر این را می گویم. در فوتبالی که سال قبل 2500 میلیارد گردش مالی داشته است، داوران ما عدد بسیار کمی دریافت می کنند. سوای این مسئله، به آنها احترام گذاشته نمی شود و با هر اشتباهی، آبروی آنها به حراج گذاشته می شود. حرف های موعود بنیادی فر، حرف دل من است.

1899245

رئیس کمیته داوران درخصوص استفاده از سیستم رادیویی در بازی های لیگ نیز اظهار داشت: ما برای سیستم رادیویی، بیشتر از 10 بار نامه نگاری کرده ایم که باشگاه ها این ابزار را تهیه کنند و در استادیوم هایشان داشته باشند. من هم موافقم که باید این سیستم باشد. من قول نمی دهم که برویم 20 تا سیستم رادیویی بخریم. ولی تلاش می کنیم این اتفاق در فصل بعد رخ دهد.

او درخصوص اینکه اگر داوری در تست های پزشکی رد شود، می تواند در لیگ قضاوت کند یا نه، پاسخ داد: ما همه چیز را شفاف اعلام کرده ایم. داورانی که در تست های ما رد شوند، در مسابقات حضور نخواهند داشت. هر کسی در این تست ها قبول نشود، کل فصل را از دست می دهد.

افشاریان در پایان و درخصوص رقم قرارداد اسپانسر کمیته داوران گفت: قراردادی که با اسپانسر بسته شده، مبلغ 56 میلیارد برای سه سال بوده است.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا