ورزش

المپیک توکیو| ضربه به هنگام شاگردان آلکنو بر پیکر کری‌خوان‌های لهستانی؛ زخم کاری!


تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های المپیک توکیو توانست از سد لهستانِ مدعی عبور کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس از توکیو، تیم ملی والیبال کشورمان در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های المپیک توکیو از ساعت ۱۵:۱۰ به وقت تهران مقابل لهستان قرار گرفت. قبل از اینکه این بازی آغاز شود خیلی از اهالی والیبال فقط به یاد آخرین بازی دو تیم در المپیک قبلی بودند؛ جایی که این دو تیم در المپیک ۲۰۱۶ مقابل هم قرار گرفته بودند و لهستانی‌ها در دیداری جنجالی با نتیجه ۳ بر ۲ ایران را شکست دادند. همه اهالی والیبال منتظر بودند تا شاگردان آلکنو ضمن گرفتن انتقام آن بازی خاطره‌انگیز، شروع خوبی در این دوره از رقابت‌های المپیک داشته باشند.

همینگونه هم شد؛ ملی‌پوشان شایسته والیبال ایران در نبردی انتقامی موفق شدند در نهایت با نتیجه ۳ بر ۲ و با امتیازهای ۲۵ بر ۱۸، ۲۲ بر ۲۵، ۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۳  بر ۲۱ از سد لهستان با تمام ستاره‌های سرشناسش گذشتند تا شروع سختِ ایران، پایانی شیرین داشته باشد و ایران به موقع‌ترین ضربه را بر پیکر لهستان وارد کند. این پایان ماجرا و حاشیه‌ها نبود، چراکه مشائیل کوبیاک، کاپیتان جنجالی تیم ملی لهستان پیش از شروع مسابقه در مصاحبه‌ای مدعی شده بود که در این دوره از مسابقات ایران را حریف جدی به شمار نمی‌آورد و این تیم نمی‌تواند تاثیری روی او داشته باشد.

این اظهار نظر کاپیتان جنجالی لهستانی موجب شده بود تا انگیزه شاگردان آلکنو بیشتر شود و با اتحاد و همدلی موفق شدند به هدف خود هم برسند. پیروزی در زمین مسابقه یک تلخی و ناراحتی برای کوبیاک داشت و هجوم هواداران والیبال ایران به صفحه شخصی وی در فضای مجازی و نوشتن نظرات مختلف هم غم شکست مقابل ایران را برای ستاره کری‌خوان لهستانی‌ها بیشتر کرد.

اظهار نظر علی‌اصغر مجرد، سرعتی‌زن تیم ملی والیبال کشورمان در پایان این مسابقه هم نشان داد که ملی‌پوشان منتظر فرصت بودند تا انتقام شکست المپیک ریو را از لهستان بگیرند. او بعد از مسابقات اظهار داشت: ما مدت زمان زیادی منتظر این اتفاق بودیم. این بازی انتقام شکست‌ تیم ملی مقابل لهستان در المپیک ریو بود.امیدوارم در بازی بعدی هم بتوانیم پر قدرت ظاهر شویم و بتوانیم به پیروزی برسیم.

حالا این زخم کاری احتمالاً تا مدت‌ها بر دل لهستانی‌ها بماند و آنها منتظر فرصت خواهند بود تا آن را جبران کنند، اما ویتال هینن، سرمربی عقاب‌ها در پایان بازی نگاهی منطقی به این شکست داشت و گفت: انصافاً ایران خیلی بهتر بازی کرد و شایسته برد بود. آنها به خاطر نوع دفاع و حمله بهتر از ما نبودند، اما تیم بهتری بودند؛ البته من با این نتیجه سورپرایز نشدم، چرا ایران بازیکنان خیلی خوبی مثل سید، معروف و میلاد و حتی بازیکن جوانی مثل میثم صالحی دارد. من قبل از مسابقه می‌دانستم کار خیلی سختی داریم، اما به برد تیمم امیدوار بودم. ما برای هدف بزرگی به توکیو آمده‌ایم و به باخت امشب فکر نمی‌کردیم. ما حالا خیلی ناراحت و ناامیدیم، اما به ایران تبریک می‌گویم.

نکته جالب توجه در این مسابقه عدم استفاده سرمربی لهستان از کاپیتانش بود. در پایان مسابقه از او درمورد علت این اتفاق هم سوال شد و وی پاسخ داد: کوبیاک مصدوم بود و نمی‌توانستم روی او ریسک کنم. نمی‌دانم که او بتواند‌ در دیدار دوشنبه مقابل ایتالیا ما را همراهی کند. امیدوارم با حضور او ریتم بهتری بگیریم.

کاپیتان کری‌خوان لهستانی‌ها هم در پایان بازی سعی کرد اظهارات حرفه‌ای داشته باشد. او عنوان کرد: ایرانی‌ها بهتر از ما بودند، به آنها تبریک می‌گویم، اما این تازه آغاز مسابقات است. ما باید با سر بالا به مسابقات بعدی برویم، زیرا این تنها چیزی است که برای ما باقی مانده است.

کوبیاک حاضر نشد درمورد شرایط جسمی‌اش توضیح زیادی بدهد. او به گفتن این جمله که «نمی‌خواهم در مورد وضعیت سلامتی‌ام توضیحی بدهم. همه چیز طی روزها یا ساعات آینده مشخص خواهد شد.» بسنده کرد تا اهالی والیبال منتظر باشند و ببینند که او به ترکیب عقاب‌ها اضافه خواهد شد یا خیر. 

در این بین ذکر چند نکته درمورد تیم ایران هم و عملکرد ملی‌پوشان هم خالی از لطف نیست. ایران در این بازی با توپ گیری‌های خوب و استفاده از توپ‌های برگشتی توانست ضربه مهلکی به لهستان بزند. در جریان لیگ ملت‌ها تیم ایران در حمله هم مشکلاتی داشت که در دیدار اخیر با درخشش غفور و عبادی‌پور این مشکل تا حدود زیادی حل شد.

اضافه شدن مرندی به جمع دریافت کننده‌ها و البته عملکرد خوب میثم صالحی و عبادی‌پور در بخش دریافت از جمله دلایل دیگر پیروزی ایران بر لهستان بود. درخشش و انگیزه بالای سید محمد موسوی و علی اصغر مجرد در کنار خلاقیت و ابتکار بالای معروف هم از عوامل دیگر این برد ارزشمند بود

نکته حائز اهمیت این است که کار برای والیبال ایران تمام نشده و آلکنو هم در اظهارات خود نشان داد که به خوبی نسبت به این موضوع واقف است. او در پایان مسابقه در مصاحبه‌ای کوتاه عنوان کرد: نباید زیاد خوشحالی کنیم و نباید روی ابرها باشیم. باید روی زمین باشیم و به راه‌مان ادامه دهیم.

تیم ملی والیبال کشورمان در دومین مسابقه خود روز دوشنبه، ۴ مرداد ماه از ساعت ۴:۳۰ باید به مصاف ونزوئلا برود. ونزوئلایی‌ها در بازی اول خود با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب ژاپنِ میزبان شد، اما در المپیک هیچ تیمی را نمی‌توان دست‌کم گرفت. اهالی والیبال امیدوارند والیبال ایران به دور از هرگونه حاشیه، تنها روی مسابقات پیش‌رو تمرکز کند تا بتواند آرمانش را محقق کند. ملی‌پوشان ایران هم قطعاً به مرزی از پختگی رسیده‌اند که متوجه شرایط باشند و در باد این پیروزی نخوابند.

انتهای پیام/



تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های المپیک توکیو توانست از سد لهستانِ مدعی عبور کند.

خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا