ورزش

انتقاد تند جزیده از ۲ ستاره والیبال: این چه اشتباهی بود آقای عطایی!


مربی سابق تیم ملی به انتقاد از عملکرد عطایی و دو ستاره تیم ملی والیبال پرداخت.

عظیم جزیده در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد عملکرد تیم ملی والیبال ایران در رقابت های قهرمانی آسیا و کسب عنوان نایب قهرمانی در این دوره از پیکارها اظهار داشت: باید بپذیریم که والیبال ایران از ابتدای این دوره از مسابقات نمایش خوبی نداشت و هر بازیکنی با مهارت شخصی خودش بازی می کرد. توانایی بازیکنان در پست قدرتی و دفاع کناره ها خوب بود، اما در سرعتی های ایران حداقل در بازی آخر هیچ کاری نتوانستند بکنند. در مجموع تیم ملی را شاداب ندیدم.

وی ادامه داد: در بازی فینال هم به ترکیب تیم نقد دارم، چون از میلاد عبادی‌پوری استفاده شد که آماده نبود. در بازی های قبلی هم حریفان اصلاً در حد و اندازه های ایران نبودند. در دوره گذشته هم چند بازی ابتدایی جنبه تفریحی داشت. امسال هم همین اتفاق افتاد، اما ما در دوره گذشته توانستیم ژاپن را در کشور خودش شکست داده و قهرمان آسیا شویم و امسال در کشور خودمان به ژاپن باختیم.

* این چه اشتباهی بود آقای عطایی؟!

مربی سابق تیم ملی والیبال ایران گفت: احساس خوبی از اینکه بازیکنان با جان و دل به حرف مربیان گوش می کردند، نداشتم. از نظر روانی تیم در شرایط ایده آلی قرار نداشت. قبل از شروع مسابقات پاول، مربی تیم ملی رفت و حرف های زیادی در مورد جایگزین وی مطرح شد. تمام این موارد تمرکز تیم را بهم زد. این چه اشتباهی بود آقای عطایی؟ چرا مدام دستیارهای خودت را تغییر می دهی؟ چه خبرتان است و به کجا می روید آقای عطایی؟ وقتی تیمی موفق است حتی تدارکاتش هم نباید تغییر کند، چه برسد به سرپرست و مربی و …؟ 

* عطایی مقصر است و نتوانست شرایط را مدیریت کند

جزیده خاطرنشان کرد: مقصر تمام این اتفاقات عطایی است که نتوانست شرایط را مدیریت کند. عنوان دومی برای ایران آنهم در خانه اصلاً خوب نیست. تیم ملی می توانست با ارنجی بهتر، نتیجه مناسب تری کسب کند. امروز کادر فنی باید ریسک می کرد و از چند بازیکن جوان استفاده می کرد تا استراتژی ژاپن بهم بخورد. چرا در طول این مسابقات از خانزاده کمتر استفاده کرد؟ مگر در رقابت های لیگ ملت‌ها به وی میدان نداد که باتجربه شود؟ پس چرا این تصمیمات را گرفت؟ تمام این موارد به کمک‌هایی برمی‌گردد که کنار عطایی هستند. مگر می شود تیم ملی با یک کمک مربی وارد مسابقات شود؟

* از دست عطایی ناراحتم

وی افزود: یک حرف از کمک مربی در لحظات حساس می تواند گره از بازی تیم باز کند. من همیشه حرفم را می زدم حتی اگر توجهی به آن نمی شد. وظیفه من این است که تحلیلم را ارائه کنم. متاسفانه عطایی همه چیز را خراب کرد. جو تیم ملی در زمانی که من حضور داشتم واقعاً عالی بود و از دست عطایی ناراحتم. با وجود اینکه دلخور هستم، اما بازهم دلم می‌سوزد.

* نمی‌دانم چرا از تیم ملی کنار گذاشته شدم!

مربی سابق تیم ملی والیبال ایران درخصوص ایتکه چرا از تیم ملی کنار گذاشته شد، تصریح کرد: هنوز هم برایم سوال است که چرا از تیم ملی کنار گذاشته شدم. هنوز هم هیچکس در این خصوص با من صحبت نکرده است. آقای عطایی لطفاً اعلام کن که چه کسی تو را تحت فشار گذاشت تا من را کنار بگذاری؟ اگر هم بحث فنی مطرح است بیایید با هم صحبت کنیم تا عیار مربیان مشخص شود. من سال گذشته 45 روز تیم را تمرین دادم و تیم ملی نتیجه هم گرفت. من بازیکن تیم ملی بودم و والیبال را بلد هستم، اما چرا به راحتی از تیم ملی کنار گذاشته شدم؟ چرا یک هفته مانده به عید نوروز و در شرایطی که من جز کادر فنی تیم ملی بودم و سایز لباس هم از من گرفته شده بود از تیم ملی کنار گذاشته شدم؟ قسم می خورم که هیچکس تا کنونی در این خصوص تماسی با من نداشته است و این شاهکار است. 

* آقای عطایی! عبادی‌پور شما را تحت تاثیر قرارداد؟

جزیده با بیان اینکه عطایی حمایت رسانه‌ای قدرتمندی دارد، اظهار داشت: رسانه ها باید واقعیت‌ها را بگویند. چه اتفاقی افتاد که جزیده برای مسابقات جهانی سال گذشته همراه تیم نبود؟ بعد از کشورهای اسلامی در راه مسابقات جهانی بودم، اما از ساری به خانه برگشتم. چه شد که امسال در کنار تیم بودم و یک هفته مانده به سال جدید من را از گروه حذف کردند. تمام موضوعات و حاشیه ها از همان جا شروع شد. آقای عطایی بگو چه کسی شما را تحت فشار گذاشت که چنین تصمیمی بگیرید؟ آیا میلاد عبادی پور شما را تحت فشار گذاشت؟ 

* بازیکن غلط می‌کند برای تیم ملی تصمیم بگیرد! 

وی ادامه داد: بدبختی تیم ملی همین است که بازیکنان برای تیم ملی تصمیم می گیرند؟ این کار چه معنی دارد؟ بازیکن غلط می کند برای تیم ملی تصمیم بگیرد. مشکلات ما همین است. آقای عبادی پور! مگر شما در بهترین لیگ جهان بازی نکردی؟ چند امتیاز بازی کردی؟ مگر پیازا، بهتری مربی دنیا را در تیم خود نداشتید؟ در نهایت چه شد؟ عبادی پور در این تورنمنت چه کاری برای تیم ملی انجام داد؟ همین بازیکن علیه محمود افشاردوست هم مصاحبه کرد. آیا واقعاً کسی در والیبال حضور دارد که بگوید افشاردوست والیبال بلد نیست؟ او کاپیتان تیم ملی و خوش فکرترین بازیکن والیبال ایران بوده و عناوین زیادی کسب کرده است. نباید اینگونه پشت مربیان حرف زده شود.

* آقای عطایی! به خودت بیا

مربی سابق تیم ملی والیبال ایران گفت: با تمام احترامی که برای سید محمد موسوی قائل هستم، اما باید بگویم که او بعد از لیگ ملت‌ها نباید درمورد تیم ملی مصاحبه می کرد و نباید رازهای تیم ملی را فاش می‌کرد. پیش از شروع مسابقات هم در صفحه شخصی خود ویدئویی منتشر کرد و از وضعیت اسکان تیم ملی گلایه کرد. سال گذشته هم قبل از مسابقات قهرمانی جهان اتفاقات دیگری از سوی سید رخ داد. تمام این موارد حاشیه است. قبل از شروع مسابقات هم پاول ویسکی، مربی لهستان از تیم جدا شد. آقای عطایی به خودت بیا و برای یک بار هم که شده حاشیه ها را جمع کن! در ماه های اخیر عدم مدیریت بهروز عطایی تیم را بهم ریخت. آیا اگر ولاسکو هم بود این حرف‌ها زده می‌شد و کسی جرات می‌کرد حرف بزند. آقای عطایی اینقدر خودت را مقابل بازیکنان کوچک نکن. 

* اگر جای عطایی بودم، بلافاصله بعد از فینال استعفا می‌کردم

جزیده درمورد ادامه فعالیت عطایی در تیم ملی، تصریح کرد: من اگر جای عطایی بودم دقیقاً بعد از بازی با ژاپن استعفا می‌کردم، چون دیگر کسی به حرف‌های عطایی گوش نمی‌کند. تیم بسیار بهم ریخته بود و هرکسی با زور خودش بازی می‌کرد. کادر فنی در این بازی ها کاملاً سنتی مربیگری کرد. اگر قرار باشد اتفاق مثبتی رخ دهد بازیکنان باید حمایت شوند و بدهی های سال های گذشته را به آنها بدهند. هرکسی می خواهد در تیم ملی مربیگری کند باید تلفن همراهش را کنار بگذارد و اصلاً درگیر حواشی نباشد. این موارد باید مدیریت شود. بهروز عطایی در شرایط کنونی کارایی کافی را ندارد و تنهاست. 

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا