ورزش

این آرژانتینی از مسی برای رونالدو خطرناک‌تر است!

رامون دیاز از ناکامی مقابل استقلال تا بازگشت باشکوه

رامون دیاز که روزگاری پس از شکست برابر استقلال از هدایت الهلال اخراج شده بود، حالا این تیم را به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسانده است.

به گزارش “ورزش سه”، تک گل ولید ازارو مراکشی برای تیم عجمان، به معنای نهمین دیدار متوالی بدون پیروزی النصر امارات بود. تیمی که در این 9 دیدار پیاپی، پنج بار طعم شکست را چشیده بود و این به منزله لبریز شدن کاسه صبر مدیران تیم ریشه‌دار اماراتی بود و حکم اخراج رامون دیاز از این تیم به امضا رسید و سرمربی مطرح آرژانتینی از کار برکنار شد.

در همان برهه زمانی و چندین کیلومتر آن طرف‌تر، الهلال پس از کسب عنوان قهرمانی آسیا، نتایج چندان خوبی در لیگ عربستان و جام جهانی باشگاه‌ها کسب نمی‌کرد و باخت یک بر صفر به چلسی و شکست سنگین چهار بر صفر برابر الاهلی مصر کافی بود تا فهد بن نافل، رئیس جوان الهلال، لئوناردو ژاردیم را از کار برکنار کرده و در تصمیمی شوکه کننده، رامون دیازی که بابت نتایج ضعیف از النصر کنار گذاشته شده بود را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کند.

دیاز که پیش از این و از اکتبر 2016 تا مارس 2018 نیز سرمربی الهلال بود، یک بار دیگر به نیمکت این تیم بازگشت تا در نیم فصل دوم لیگ عربستان، دست به معجزه بزند و جام قهرمانی که در دسترس الاتحاد بود را از این تیم بگیرد. اتفاقی که در عین ناباوری رخ داد و الهلال توانست ضمن غلبه بر الاتحاد در دیداری تعیین کننده، از 13 بازی پایانی لیگ صاحب 12 پیروزی شده و ضمن جبران فاصله امتیازی با الاتحاد، جام قهرمانی لیگ عربستان را از آن خود کند.

1806198

نکته جالب درباره عملکرد دیاز این است که در 12 دیدار ابتدایی که مجدداً هدایت الهلال را در دست گرفته بود، به 12 پیروزی متوالی دست یافت و علاوه بر قهرمانی در لیگ، تا فینال جام حذفی نیز پیش رفت ولی در بازی پایانی مغلوب الفیحا شد. با وجود از دست رفتن یک جام، اما کسب قهرمانی معجزه‌وار در لیگ باعث شد تا مدیران به دیاز اعتماد کرده و به همکاری با او ادامه دهند. اما این سرمربی باتجربه، در چند مقطع از فصل جدید نتایج چندان خوبی را کسب نکرد و حتی شایعاتی درباره قطع همکاری او با الهلال به گوش می‌رسید. تیم او در مرحله نیمه نهایی سوپرکاپ امسال باز هم مغلوب الفیحا شد و از رسیدن به فینال بازماند و اوضاع برای مربی آرژانتینی خوب پیش نمی‌رفت.

پس از آن شکست، الهلال پای به مسابقات جام جهانی باشگاه‌ها گذاشت و برخی از منتقدان دیاز، منتظر بودند تا سرنوشت ژاردیم برای این سرمربی نیز تکرار شود ولی الهلال با انجام بازی‌های زیبا، تا فینال نیز پیش رفت و حتی 3 مرتبه نیز دروازه رئال مادرید را باز کرد. نتایج این تیم کاملا آبرومندانه بود و مدیران نیز تصمیم نداشتند که پیش از شروع مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا، دست به تغییرات روی نیمکت تیمشان بزنند.

اما روزهای اخیر و نتایج درخشان الهلال، جان تازه‌ای به دیاز داد. تیم او ابتدا شباب الاهلی را شکست داد، سپس از سد فولاد گذشت و یکشنبه شب نیز با 7 گل، الدحیل را در هم کوبید. الهلال در شبی فراموش نشدنی و با عملکردی باورنکردنی، صدرنشین لیگ قطر را به خفت و خواری انداخت و برای دومین سال پیاپی راهی دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا شد و حالا باید منتظر دیدارهای رفت و برگشت فینال این دوره از مسابقات بماند.

1806199

قطعا روزی که رامون دیاز از هدایت النصر امارات برکنار شد، فکرش را نمی‌کرد که پس از دو هفته، روی نیمکت الهلال بنشیند و در 45 مسابقه، صاحب 33 پیروزی شود و تیمش 104 مرتبه نیز دروازه رقبا را باز کند. اتفاقی که رخ داده و اکنون الهلال در بهترین فرم سال‌های اخیر خود قرار دارد. تیمی که دشمنی و رقابت قدیمی و سرسختی با النصر دارد و همه در انتظار برگزاری دربی ریاض و تقابل رونالدو با الهلال هستند.

پس از راهیابی به فینال لیگ قهرمانان آسیا، حالا الهلال خود را آماده می‌کند تا رقابت‌های لیگ حرفه‌ای عربستان را از سر بگیرد. آن‌ها 11 امتیاز از النصر کمتر دارند و البته سه بازی معوقه نیز در پیش دارند که در صورت کسب حداکثر امتیازات، به 2 امتیازی رقیب دیرینه می‌رسند. دیاز که در فصل 2016 – 2017 توانسته بود با الهلال قهرمان لیگ و جام حذفی عربستان شود، حالا به دنبال تکمیل کردن ویترین افتخاراتش است. او یک قهرمانی آسیا را کم دارد تا کلکسیونش با الهلال تکمیل شود. اگر این قهرمانی احتمالی با بالای سر بردن جام قهرمانی لیگ عربستان و غلبه بر رونالدو و یارانش باشد، لذت بیشتری دارد.

رامون دیاز که فوریه 2018 و پس از شکست یک بر صفر برابر استقلال و حذف تیمش از مرحله گروهی لیگ قهرمانان از الهلال جدا شده بود، حالا در بازگشت دوباره، توانست این تیم را به دیدار فینال برساند. روزگاری مامه تیام و آبی‌های پایتخت عامل اخراج پیرمرد آرژانتینی بودند و حالا او در یک قدمی کسب جام قرار دارد.

1806200
1806201

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا