ورزش

با عبدولی، از بحث رنگرز و دلاوری هدایتی تا پادشاهی میرزازاده

قهرمان پیشین کشتی فرنگی جهان در گفت‌وگویی مفصل به تحلیل مسائل روز این رشته و وضعیت ملی‌پوشان پرداخت.

سعید عبدولی در گفت‌وگو با تسنیم در رابطه با نتایج رقم خورده در تورنمنت رنک‌دار مجارستان و انتخاب ترکیب قطعی اعزامی به المپیک عنوان کرد: کشتی‌ها را دیدم، فقط یکی از کشتی‌ها با روح و روانم بازی کرد، اینکه چرا سعید اسماعیلی درحالیکه قهرمان المپیک و جهان را برده بود، کشتی را رها کرد تا حریف فن بزند، چرا این بچه‌ها یاد نمی‌گیرند که کشتی را زود رها نکنند. یک بار هم چند سا قبل علی گرایی این کار را کرد و کشتی هنوز تمام نشده بود که با حریفش می‌خواست دست بدهد که حریف اشاره به تایم کشتی کرد که بگذار تمام شود و بعد، رقبا دنبال نیم ثانیه هستند که کار را تمام کنند و بعد ما این تایم را مفت به آنها می‌دهیم، آن هم در کشتی فرنگی که هر آن امکان اجرای فنون بالا و چهار امتیازی وجود دارد و نتیجه هرلحظه می‌تواند تغییر کند.

اسماعیلی بدون ضعف کشتی می‌گیرد
وی با اشاره به شایستگی سعید اسماعیلی برای کسب نشان طلای المپیک تصریح کرد: او راحت می‌تواند در المپیک به طلا دست پیدا کند، استحقاقش را دارد. او سال گذشته هم می‌توانست به مسابقه برود که آن مشکل پیش آمد. با شناختی که از او خودم و برادرانم داشتیم، می‌دانستم این یک اشتباه و اتفاق بوده، سعید در خانواده خوبی بزرگ شده، اکثیر کشتی‌گیران هم که از قشر ضعیف جامعه هستند، ولی او بسیار مستعد بوده و می‌تواند تا سالها مدال بگیرد چون خیلی بدون ضعف و جسور کشتی می‌گیرد. کشتی‌هایش را خیلی دوست دارم، از فرم کشتی گرفتنش خوشم می‌آید.

هدایتی کایالپ را به خاک سیاه نشاند!
عبدولی ادامه داد: زمانی که سعید رده سنی جوانان بود هم به مربیان و دوستانم می‌گفتم او می‌تواند عنوان‌دار المپیک و قهرمان جهان شود. او همان موقع یک لِوِل که نه، چند لِوِل بالاتر از جوانان بود. فردین هدایتی هم خوب ظاهر شد، ماشا‌ءالله به این همه دلاوری! او رضا کایالپ را بهتر از همه برد، یک سال هم امیر علی‌اکبری او را به این شکل شکست داد. فردین هدایتی، کایالپ را به خاک سیاه نشاند.وشان در این مدت خیلی رشد کرده و آینده درخشانی دارد.

خوشحالم که جایگزین‌های بهتری برای برادران گرایی پیدا شد‌
دارنده مدال برنز المپیک درخصوص حذف برادران گرایی از تیم اعزامی به بازی‌های المپیک در پی شکست در تورنمنت مجارستان گفت: از اینکه جایگزین‌های بهتری برای دو وزن 67 و 77 کیلوگرم پیدا شد خیلی خوشحالم. امیدوارم که خدا هم کمک کند و این بچه‌ها مدال المپیک بگیرند. بالاخره دوره هر کشتی‌گیری تمام می‌شود.

اگر محسن‌نژاد ضعفش را برطرف کند تا سال‌ها مدال می‎گیرد
عبدولی درباره مهدی محسن‌نژاد دیگر خوزستانی اعزامی به المپیک تاکید کرد: محسن‌نژاد جنگنده و خوب ظاهر شد، فقط نمی‌دانم چرا بعضی اوقات با اینکه صد درصد فکر می‌کنی برنده است اما کشتی را درست زمانی واگذار می‌کند که برتر ظاهر شده، یعنی یک جایی که هرگز فکرش را نمی‌کنی، ضعف نشان می‌دهد. در مسابقات جهانی هم درحالیکه برنده بود، ثانیه آخری انگار خودش خواست خاک شود. در کل او کشتی‌گیر توانمندی است، خوب می‌جنگد و فن نخور است. سماجت خوبی دارد روی این که حریف را به زانو درآورد. اگر ضعف‌هایش برطرف شود راحت با این فاکتوهایی که دارد، تا سالها مدال می‌گیرد.

با عبدولی، از بحث رنگرز و دلاوری هدایتی تا پادشاهی میرزازاده

مُهمدی خونسرد است؛ به مدال المپیکش امید دارم
مربی تیم گروه ملی فولاد در لیگ گذشته درباره علیرضا مُهمدی عضو 87 کیلوگرم تیم ملی فرنگی اعزامی به پاریس گفت: او کشتی‌گیری است که به حریف مقابل توجهی نمی‌کند، اینکه عنوان‌دار است، کشتی‌گیر یا رزمی‌کار است یا کارگر، همیشه و در هر شرایطی کشتی خودش را می‌گیرد. آدم خونسردی است، از لحاظ قدرت بدنی، فیزیکش و استعداد و پتانسیلش، در حد المپیک است. با کمی برنامه‌ریزی، مدالی خوش‌رنگ می‌تواند در المپیک بگیرد و دل همه را شاد کند. من به شخصه به مدال المپیک او امیدوارم.

میرزازاده  می‌تواند در سنگین‌وزن دنیا پادشاهی خواهد کرد
وی در خصوص امین میرزازاده سنگین‌وزن خوزستانی تیم ملی عنوان کرد: او قبل از هر چیزی به لحاظ اخلاقی خیلی خوب است، همه دوستش دارند، ما هم دوستش داریم. کشتی‌گیر خوبی هم هست که قهرمان جهان شده، همه حریفان داخلی‌اش را هم شکست داده و اگر بتواند همین جوری شرایطش را حفظ کند و یک کوچولو هر سال به خودش از لحاظ قدرت بدنی و تکنیکی هم اضافه کند، مطمئنم که چندین سال در سنگین وزن دنیا پادشاهی خواهد کرد.

چسبیدن ساروی به حریف برای آنها آزاردهنده است
عبدولی اضافه کرد: محمدهادی ساروی هم کشتی‌گیر خوب، بااخلاق و جنگنده‌ای است. در کشتی‌هایش به حریف می‌چسبد و این برای حریفان آزاردهنده است. فاکتور خوبش این است که در خاک فن می‌زند و فن نمی‌خورد. کشتی‌گیر ششدانگی هست و قابلیت گرفتن مدال المپیک را دارد و حتی راحت می‌تواند قهرمان شود، ان‌شاءالله که همه چیز روز مسابقه با او یار شود. بچه‌های ما در هر 6 وزن پتانسیل قهرمانی المپیک را دارند، اگر یک قرعه خوب نصیب‌شان شود، همه می‌توانند روی سکو باشند.

دبیر مرا به رنگرز پیشنهاد کرده اما او مخالفت کرده است
قهرمان پیشین کشتی فرنگی جهان با اشاره به کادر فنی تیم ملی گفت: ما که با هم مشکل نداشتیم اما متوجه شدم علیرضا دبیر مرا برای کمک به تیم به حسن رنگرز پیشنهاد داده بود اما گویا او رد کرده و یک‌سری حرف‌ها زده که اینجا جایش نیست آنها را بازگو کنم. این حرف در دلم می‌ماند اما خب او هم مربی خوبی است. با بچه‌ها رفیق است. با آنها رفاقتی بالا می‌آید. تیم خوبی هم دارند؛ هم به لحاظ کادر فنی، هم بچه‌ها و مربیان نیز خوب چیدمان شده‌اند؛ البته همیشه همین‌طور بوده، نه تنها دنیای ورزش؛ که در سیاست و کار علمی هم بنا همین است که هر کسی مسئولیت قبول می‌کند، کسانی را می‌آورد که با آنها رفیق بوده و راحت‌تر کارش را پیش می‌برد. هر کسی تیم خودش را دارد و نباید هم گله‌مند بود که حسن رنگرز چه کسی را آورده و چه کسی را نیاورده و با چه کسی چه کار کرده است. او دوست دارد با اینها کار کند و این هم قابل احترام است. در کل ان‌شاءالله بتوانند در المپیک خاطره خوبی از خود به جا بگدارند هم برای خودشان و هم دل مردم، منِ سعید عبدولی هم به عنوان عضو کوچکی از کشتی فرنگی ایران آرزوی موفقیت برای تمام بچه‌ها و اهتزاز پرچم ایران در المپیک را دارم.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا