ورزش

بیم «رتکلیف» از شکست خوردن در پروژه خرید منچستریونایتد

میلیاردر بریتانیایی برای خرید سهام باشگاه منچستریونایتد با چالشی جدی روبه‌رو است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سِر جیم رتکلیف میلیاردر بریتانیایی که اولین کسی بود که در ماه نوامبر سال گذشته علاقه خود را برای خرید باشگاه ثبت کرد، این هفته با همکاری دو کمپانی سرمایه‌گذاری آمریکایی «جی‌پی مورگان» و «گلدمن ساکس» برای کمک به عملی شدن پیشنهاد خود برای خرید سهام باشگاه منچستریونایتد، حرکت بزرگی انجام داد. تلاش‌های رتکلیف اما برای خرید سهام باشگاه منچستریونایتد می‌تواند به مانع بزرگی برخورد کند چرا که چندین گروه از جمله سرمایه‌دارانی از عربستان سعودی و قطر در حال بررسی این مناقصه هستند. خانواده گلیرز مالکان آمریکایی باشگاه منچستریونایتد در ماه نوامبر اعلام کرده بودند که روند فروش این باشگاه را آغاز کرده‌اند.

پایگاه خبری «فوت مرکاتو» فرانسه گزارش داد؛ سرمایه‌داران ثروتمند قطری و عربستانی به طور بالقوه می‌توانند در ماجرای خرید سهام باشگاه منچستریونایتد از رتکلیف پیشی بگیرند، چرا که این میلیاردر بریتانیایی فقط آماده ارائه پیشنهادی چهار میلیارد پوندی است. طبق این گزارش؛ «گروه رانی» شرکتی که بر فرایند فروش باشگاه منچستریونایتد نظارت دارد، به دنبال فروش این باشگاه در ازای شش میلیارد پوند است. با این حال، محدوده واقع‌بینانه فروش باشگاه منچستریونایتد 4.1 تا 4.5 میلیارد پوند تخمین‌زده شده است.

گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه چه کسانی می‌توانند مالکان جدید این باشگاه باشند بسیار زیاد شده است، این در حالی است که تاریخ 17 فوریه (28 بهمن) آخرین روز برای ارائه پیشنهادات برای خرید سهام این باشگاه است. گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که یک گروه سرمایه‌گذاری قطری پیشنهادی قابل توجه برای خرید سهام باشگاه منچستریونایتد ارائه کرده و مذاکرات برای خرید 4.5 میلیارد پوندی این باشگاه در جریان است.

براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، بیشتر هواداران منچستریونایتد ترجیح می‌دهند رتکلیف مالک جدید این باشگاه شود. پیش از این، خبرگزاری «بلومبرگ نیوز» آمریکا گزارش داده بود که مؤسسه سرمایه‌گذاری ورزشی قطر (QSI)که مالکیت باشگاه پاری‌سن‌ژرمن را در اختیار دارد، در نظر دارد سهام باشگاه منچستریونایتد یا لیورپول را خریداری کند.

چند سال پیش هم محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به دنبال خرید سهام باشگاه منچستریونایتد از خانواده گلیزر بود اما مالکان آمریکایی باشگاه منچستریونایتد این پیشنهاد سه میلیارد پوندی را به‌دلیل نقش داشتن دولت عربستان در مرگ جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد رژیم سعودی در سفارت عربستان در استانبول ترکیه، رد کردند.

خانواده گلیزر که در سال 2003 باشگاه منچستریونایتد را در ‌ازای 790 میلیون پوند خریدند، در سال‌های اخیر به دلیل عدم کسب جام توسط این تیم، به شدت مورد انتقاد بوده‌اند. پس از قهرمانی‌های منچستریونایتد در رقابت‌های لیگ اروپا و جام اتحادیه در سال 2017، این تیم از آن زمان جامی را بالای سر نبرده است.

در ماه آوریل 2022، هواداران منچستریونایتد بیرون ورزشگاه اولدترافورد تجمع کردند و علیه خانواده گلیزر اعتراض کرده و شعارهایی سر دادند. آنها خواهان بیرون رفتن گلیزرها  از این باشگاه شدند.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا