ورزش

جدی شدن ماجرای فروش باشگاه منچستریونایتد؛ سرشاخ شدن برادر امیر قطر با رتکلیف

فرایند فروش باشگاه منچستریونایتد به مراحل جدی‌تری رسیده و طرف‌های قطری و بریتانیایی اصلی‌ترین گزینه‌های خرید این باشگاه هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ماجرای فروش باشگاه منچستریونایتد توسط خانواده گلیزر وارد مرحله جدی‌تری شده و به نظر می‌رسد رقابت اصلی برای خرید سهام این باشگاه لیگ برتری بین برادر امیر قطر و یک میلیاردر بریتانیایی است. تاریخ 17 فوریه (28 بهمن) آخرین روز برای ارائه پیشنهادها جهت خرید سهام این باشگاه بود و شیخ جاسم بن‌ حمد آل‌ثانی بردار امیر قطر و سِر جیم رتکلیف میلیاردر بریتانیایی پیشنهادهای خود را شب گذشته (پنجشنبه) پیش از پایان ضرب‌الاجل تعیین شده به طور رسمی ارائه کردند.

شیخ جاسم بن حمد آل‌ثانی که رئیس بانک اسلامی قطر (QIB) است؛ این پیشنهاد را از طریق بنیاد «ناین تو» ثبت کرده است، پیشنهادی که بر اساس گزارش‌ روزنامه «الوطن» قطر 5 میلیارد پوند است و این بالاترین پیشنهادی است که تاکنون برای خرید یک باشگاه ورزشی ارائه شده است. در بخشی از بیانیه شیخ جاسم بن حمد آل‌ثانی آمده است: «چشم‌انداز پیشنهاد این است که منچستریونایتد به خاطر برتری فوتبال مشهور و به عنوان بزرگترین باشگاه فوتبال در جهان شناخته شود. ما به دنبال سرمایه‌گذاری روی تیم‌های فوتبال، زمین تمرین، ورزشگاه، زیرساخت‌های گسترده‌تر و جوامع هواداری هستیم که باشگاه از آنها حمایت می‌کند».

همچنین در بخشی از این بیانیه آمده که این پیشنهاد عاری از هرگونه وام دریافتی است که این بدین معناست که طرف قطری آماده پرداخت رقم پیشنهادی خود به صورت یکجا است. شبکه تلویزیونی «اسکای اسپورتس» هم در این راستا خبر داد؛ شیخ جاسم بن حمد آل‌ثانی به دنبال درآمدزایی از باشگاه منچستریونایتد نیست و او به مباحث مالی توجه چندانی ندارد و به خاطر اینکه مدتی طولانی است که هوادار من‌یونایتد است، به دنبال خرید این باشگاه لیگ برتری است.

 در سوی دیگر، سِر جیم رتکلیف میلیاردر بریتانیایی پیشنهاد خود را از طریق کمپانی خود با نام « INEOS» به ثبت رسانده است، پیشنهادی که هنوز مشخص نیست رقم ارائه‌ شده‌اش چقدر است. این میلیارد بریتانیایی که متولد شهر منچستر است، خود هوادار شیاطین سرخ بوده و امیدوار است که بتواند در فرایند خرید سهام باشگاه منچستریونایتد بر رقیب قطری‌اش غلبه کند.

پیش از این رسانه‌های انگلیسی گزارش داده بودند؛ «گروه رانی» شرکتی که بر فرایند فروش باشگاه منچستریونایتد نظارت دارد، به دنبال فروش این باشگاه در ازای 6 میلیارد پوند است. چند سال پیش هم محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به دنبال خرید سهام باشگاه منچستریونایتد از خانواده گلیزر بود اما مالکان آمریکایی باشگاه منچستریونایتد پیشنهاد 3 میلیارد پوندی را به‌دلیل نقش داشتن دولت عربستان در مرگ جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد رژیم سعودی در سفارت عربستان در استانبول ترکیه، رد کردند.

خانواده گلیزر که در سال 2003 باشگاه منچستریونایتد را در ‌ازای 790 میلیون پوند خریدند، در سال‌های اخیر به دلیل عدم کسب جام توسط این تیم، به شدت مورد انتقاد بوده‌اند. پس از قهرمانی‌های منچستریونایتد در رقابت‌های لیگ اروپا و جام اتحادیه در سال 2017، این تیم از آن زمان جامی را بالای سر نبرده است.

در ماه آوریل 2022، هواداران منچستریونایتد بیرون ورزشگاه اولدترافورد تجمع کردند و با سر دادن شعارهایی علیه خانواده گلیزر خواهان بیرون رقتن آنها از این باشگاه شدند.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا