ورزش

تحلیل وضعیت کمانداران برای المپیکی شدن/ کاهش تعداد سهمیه در آسیا

در گفت وگو با مهر مطرح شد؛

عضو تیم ملی تیراندازی با کمان ایران گفت: قوانین جدید فدراسیون جهانی کار را برای ما سخت کرده است؛ اگر همه چیز مانند گذشته بود ما تاکنون دو سهمیه قطعی را کسب کرده بودیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین مرحله انتخابی کسب سهمیه المپیک در رشته تیراندازی با کمان روزهای ۱۵ و ۱۶ ژوئن (۲۶ و ۲۷ خرداد) به میزبانی ترکیه برگزار خواهد شد. ملی پوشان تیراندازی با کمان ایران که تاکنون موفق به کسب سهمیه المپیک نشدند این روزها تمرینات خود را در تهران دنبال می‌کنند تا بتوانند در ایستگاه پایانی مسابقات گزینشی المپیک سهمی در کاروان اعزامی ایران به پاریس داشته باشند.

مبینا فلاح عضو تیم ملی تیراندازی با کمان ایران در گفت وگو با خبرنگار مهر درخصوص میزان آمادگی خود برای حضور در مسابقات پیش رو اظهار داشت: خوشبختانه شرایط خیلی خوبی داریم و فکر می‌کنم تیم به آمادگی ۸۰ درصدی رسیده است. امیدوارم در کاپ جهانی ترکیه که آخرین شانس ما برای گرفتن سهمیه المپیک است بتوانیم از تجربیاتی که در این مدت به دست آوردیم استفاده کنیم و به نتیجه مطلوب‌مان دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به تمرینات خوبی که ملی پوشان در این مدت پشت سر گذاشتند؛ گفت: نزدیک به دو سال است که به طور مداوم در اردو هستیم. در این دو سال هم مسابقات و رویدادهای برون مرزی خوبی را اعزام شدیم که روند آماده سازی و تجربه اندونزی ما خیلی کمک کرد. نمونه آخر این مسابقات و اردوها کاپ جهانی شانگهای و کره جنوبی بود که تیم با موفقیت هر دو رویداد را پشت سر گذاشت.

ملی پوش ریکرو ایران در ادامه با بیان اینکه کسب سهمیه برای ایران سخت شده است؛ عنوان کرد: نحوه توزیع سهمیه از سوی فدراسیون جهانی برای این دوره کاملا تغییر کرده است. اگر مانند ادوار گذشته بود تیراندازی با کمان ایران قطعا تا این لحظه ۲ سهمیه را کسب کرده بود ولی شرایط واقعا سخت شده است. تعداد سهمیه‌های آسیا کاهش پیدا کرده که همین موضوع شانس ملی پوشان ایرانی را هم تحت شعاع قرار داده است.

فلاح در مورد مسابقات شانگهای و کره جنوبی توضیح داد: بیست روز در کره جنوبی تمرین کردیم که اتفاق خوبی بود. در این مدت با تیم‌های باشگاهی و تیم دانشجویان کره جنوبی و تیم ملی اندونزی تمرین داشتیم و سپس در مسابقات کاپ جهانی شرکت کردیم که آنجا هم نقاط ضعف و قوت خودمان را محک زدیم؛ در مسابقات شانگهای هم اتفاقات خوبی برای تیم رقم خورد که برایمان انگیزه شد. در جریان این رقابتها نیز؛ هم در میکس و هم در بخش تیمی آقایان و بانوان موفق شدیم رکورد خوبی را ثبت کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فدراسیون با توجه به بودجه‌اش در این مدت حمایت خوبی از تیم ملی داشت. فکر می‌کنم هر برنامه‌ای که از سوی کادر فنی برای آماده سازی تیم به فدراسیون ارائه شده بود همه انجام شد و حالا با تجربه خوبی راهی ترکیه می‌شویم. تمام تلاش ما این است که بتوانیم نتیجه خوبی را کسب کنیم در این مدت هم بچه‌ها واقعا هر چی در توان داشتند گذاشتند. امیدوارم ماحصل همه این سختی‌ها با کسب سهمیه برای المپیک پاریس همراه باشد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا