ورزش

تصور نمی‌کردم پس از ۵ سال تلاش پارالمپیک را به راحتی از دست بدهم

وزنه بردار پارالمپیکی پس از خط خوردن از لیست نفرات اعزامی به بازیهای پارالمپیک توکیو گفت: برای کسب سهمیه و حضور در بازیهای پارالمپیک توکیو ۵ سال تلاش کردم، اما به راحتی از لیست نفرات اعزامی کنار گذاشته شدم.

نادر مرادی وزنه بردار دسته ۷۲ کیلوگرم پس از خط خوردن از لیست نفرات اعزامی به بازیهای پارالمپیک توکیو در گفت و گو با ایسنا؛ اظهار کرد: برای حضور در بازیهای پارالمپیک توکیو ۵ سال در تورنمنت های مختلف از جمله مسابقات جهانی ۲۰۱۷ مکزیک، آسیا – اقیانوسیه ۲۰۱۸ ژاپن، مسابقات جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان و جام جهانی ۲۰۱۸ تایلند شرکت کردم که دستاورد آن کسب یک مدال طلا و ۳ نقره بود. تصور نمی کردم با این نتایج و درست ۲ ماه مانده به بازیهای پارالمپیک در لیست نفرات اعزامی به توکیو قرار نگیرم.

وی گفت: هر چند برای کسب مجوز ورود به بازیهای پارالمپیک ۵ سال زحمت کشیده بودم و بعد از خط خوردن از لیست نفرات اعزامی از نظر روحی شرایط خوبی نداشتم، اما چون سیاست ستاد بازیهای پارالمپیک توکیو برای اعزام ورزشکاران به توکیو کسب رنکینگ اول تا سوم جهان بود و من از نظر رنکینگ در جایگاه چهارم قرار داشتم، مجبور بودم به قوانین احترام بگذارم.

مرادی اضافه کرد: به نظر من در برخی از قوانین ستاد بازیهای پارالمپیک تناقض وجود دارد، به طوری که یک تیم مثل بسکتبال با ویلچر که ۱۵ بازیکن دارد و ستاد بازیها امید به کسب سکو در این رشته ندارد، شرایط اعزام این تیم را به توکیو فراهم می کنند و یا در برخی رشته ها با نگاه حمایتی ورزشکار اعزام می کنند. البته من منتقد این سیاست نیستم، اما معتقدم چرا چنین شرایطی برای من ورزشکار که مدت زیادی در اردوهای آمادگی بودم و شانس مدال آوری داشتم، اعزام نمی شوم‌.
وی پیرامون برنامه خود در آینده گفت: فعلا برنامه خاصی ندارم و در حال بررسی شرایط خود جهت حضور یا عدم حضور در ورزش حرفه ای هستم. از سوی دیگر در شرایطی که کمیته ملی پارالمپیک به تلاش های ورزشکار ارزش چندانی قائل نیست، چطور می توان با این شرایط کنار آمد و برای آینده برنامه ریزی کرد. بنابراین هنوز تصمیمی برای شرکت در مسابقات پاراآسیایی نگرفته ام.
وی در پایان با بیان این که برای سیاست های کمیته ملی پارالمپیک احترام قائل هستم، افزود: به سیاست های کمیته ملی پارالمپیک احترام می گذارم و برای تیم وزنه برداری کشورمان در بازی های توکیو آرزوی موفقیت دارم.
انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا