ورزش

تظاهرات ژاپنی‌ها در اطراف استادیوم ملی/سوگا: المپیک اولویت ما نیست + تصاویر


تعدادی از مخالفان برگزاری المپیک توکیو در اطراف استادیوم ملی تظاهرات کردند.


به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از الجزیره، با وجود اینکه کمتر از ۳ ماه به برگزاری المپیک توکیو زمان باقی مانده اما مخالفت با برگزاری مسابقات همچنان ادامه دارد.

دادخواست آنلاین برای لغو بازی‌های توکیو به امضای بیش از ۳۰۰ هزار نفر رسیده و نظرسنجی صورت گرفته در ۲ روز گذشته نیز حاکی از این است ۶۰ درصد مردم با برگزاری بازی‌ها مخالف هستند.

روز گذشته نیز حدود ۱۰۰ نفر از مخالفان المپیک اطراف استادیوم ملی المپیک تظاهرات کردند. این استادیوم یکشنبه میزبان مسابقات آزمایشی بود. مخالفان اعلام کردند در شرایط کرونا چرا باید فشار روی برگزاری المپیک باشد.

کومیکو سوتو یکی از مخالفان برگزاری المپیک در این باره به آسوشیتدپرس گفت: من تعجب کردم که تعداد افرادی که مخالف هستند، اینقدر افزایش یافته است اما حدس می‌زنم که این نشان‌دهنده وضعیت وخیم ویروس کرونا باشد اما المپیک متوقف نمی‌شود.

 

یوشیهیده سوگا نخست وزیر ژاپن نیز در پاسخ به این سوال که آیا بازی‌ها حتی در صورت افزایش شیوع ویروس کرونا ادامه خواهد یافت، پاسخ داد: من هرگز المپیک را در اولویت قرار نداده‌ام. اولویت من حمایت از سلامتی و ایمنی مردم ژاپن است. ما باید در گام اول از شیوع ویروس جلوگیری کنیم.

وی تکرار کرد که کمیته بین المللی المپیک آخرین حرف را در مورد سرنوشت بازی‌ها می‌زند و نقش دولت این است که قدم‌هایی را بردارد تا این رویداد با خیال راحت برگزار شود.

به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ژاپن، شرایط اضطراری در توکیو و چند منطقه دیگر تا پایان ماه جاری میلادی تمدید شد. 

بازی‌های المپیک توکیو از اول مرداد آغاز خواهد شد. 

انتهای پیام/



تعدادی از مخالفان برگزاری المپیک توکیو در اطراف استادیوم ملی تظاهرات کردند.

خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا