ورزش

تلاش می‌کنیم اتفاق خوبی برای دو و میدانی ایران در المپیک رقم بخورد

ایسنا/خوزستان رئیس فدراسیون با بیان این‌که باید بپذیریم در دو و میدانی کسب مدال در المپیک بسیار سخت است، گفت:‌ تنها شانس ما حدادی بود که متاسفانه بحث آسیب‌دیدگی او مشکل‌ساز شده است اما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا اتفاق خوبی در المپیک برای دو و میدانی رقم بخورد.

هاشم صیامی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره روند دو و میدانی خوزستان، اظهار کرد: نه من، بلکه کل ایران به استعدادهای ناب جوانان خوزستانی در حوزه ورزش اعتراف می‌کنند. استان خوزستان واقعا استعدادهای بسیار خوب و ارزشمندی دارد و هر هیاتی که سرمایه‌گذاری کند، شک نکنید که نتیجه خواهد گرفت. دو و میدانی نیز از گذشته تاکنون در این استان ورزش اول بوده است. درست است که خوزستان، استان فوتبال‌خیزی است اما در دو و میدانی هم این استان در کشور همیشه اول یا دوم بوده است و ما ورزشکاران بزرگی از خوزستان داشته‌ایم.

وی بیان کرد: خوشبختانه دو و میدانی خوزستان برای فدراسیون نیز اهمیت دارد و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا روزهای خوب دو و میدانی استان خوزستان به حد ایده‌آلش برسد. ما نیز کمک خواهیم کرد و مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان هم واقعا کمک می‌کند و قول‌های مساعدی داده است. ضمن این‌که آقای خنفری رئیس هیات دو و میدانی خوزستان از قهرمانان سابق دو و میدانی کشور و از پیشکسوتان این رشته محسوب می‌شود که کاملا کاربلد است.

رئیس فدراسیون دو و میدانی با بیان این‌که امیدواریم از خوزستان مدال المپیک و بازی‌های آسیایی داشته باشیم، گفت: یک موضوع مهمی که باید در دو و میدانی خوزستان اتفاق بیافتد تا دو و میدانی این استان به جایگاه اصلی‌اش برسد، بحث همدلی و رفاقت است. نقد و انتقاد بسیار سازنده است اما این‌که برای رسیدن به هدف به یکدیگر کمک کنیم، اهمیت بیشتری دارد که امیدوارم در چهار سال پیش روی رئیس هیات دو و میدانی خوزستان، این موضوع مدنظر قرار بگیرد و بتوانیم از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایمان برای رسیدن به موفقیت استفاده کنیم که این مهم جز در فضای همدلی و رفاقت اتفاق نمی‌افتد.

وی تاکید کرد:‌ پس باید از خواسته‌های فردی صرف‌نظر کنیم و به خاطر خواسته‌های فردی، کسی را حذف نکنیم. اگر این مهم اتفاق بیافتد شک نکنید در دوره بعدی مسابقات آسیایی و رقابت‌های نوجوانان و جوانان، مدال‌های خوبی حاصل خواهد شد. ۱۴۷ مدال در دو و میدانی توزیع می‌شود و این یعنی یک ششم مدال‌های المپیک در رشته دو و میدانی است و اگر می‌بینید کشوری در رنکینگ المپیک و بازی‌های آسیایی در رده بالا قرار دارد، شک نکنید که بیشترین مدال‌های‌شان در رشته دو و میدانی بوده است و این اتفاق را می‌توانیم از طریق دو و میدانی خوزستان داشته باشیم.

صیامی درباره آخرین وضعیت دو و میدانی‌کاران المپیکی ایران نیز خاطر نشان کرد: احسان حدادی از آمریکا برگشته است و اکنون در تهران تمرین می‌کند و شرایط بهتری دارد. تفتیان نیز در فرانسه تمرین می‌کند و ان‌شاءالله بعد از مسابقه‌اش در فرانسه به ایران برمی‌گردد. مهدی پیرجهان نیز ورودی المپیک را کسب کرد و در رنکینگ ماند. ضمن این‌که خانم فصیحی به المپیکی‌های دو و میدانی اضافه شد و ما با سه ورزشکار آقا و یک خانم در المپیک توکیو شرکت خواهیم کرد.

وی افزود: باید بپذیریم در دو و میدانی کسب مدال در المپیک بسیار سخت است و تنها شانس ما آقای حدادی بود که متاسفانه بحث آسیب‌دیدگی او مشکل‌ساز شده است اما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا اتفاق خوبی در المپیک برای دو و میدانی رقم بخورد.

رئیس فدراسیون دو و میدانی بیان کرد: فدراسیون دو و میدانی جزو چهار فدراسیونی است که در المپیک به مدال رسیده است اما این‌که در المپیک‌های بعدی بتوانیم به مدال برسیم، من فکر می‌کنم به این بستگی دارد که هیات‌های دو و میدانی سراسر کشور به ما کمک کنند زیرا هیات‌ها در شناسایی استعدادها و معرفی آن‌ها به فدراسیون نقش اول را دارند. البته کارمان را در این بخش شروع کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم در المپیک‌های بعدی صاحب مدال شویم. باید حداقل ۴۰ تا ۵۰ ورزشکار آماده در کشور وجود داشته باشد تا از این تعداد بتوانیم به عدد شانس کسب مدال در المپیک دست پیدا کنیم. تمام تلاش‌مان این است که از نظر کمی جامعه دو و میدانی کشور را که پایین است به شرایط خوبی برسانیم. ما باید عدد فعالان در دو و میدانی را به ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار نفر برسانیم تا بتوانیم به فکر کسب مدال در المپیک‌های آینده باشیم، در غیر این صورت مدال گرفتن واقعا سخت است.

وی خاطر نشان کرد: ما ضمن حفظ سرمایه‌های فعلی دو و میدانی ایران، نگاه بسیار جدی‌تری به رده‌های پایه داریم. در ماده‌ای که احسان حدادی کار می‌کند، در حال حاضر صمیمی و رحمانی‌فر را داریم که ورودی جوانان جهان را کسب کرده‌اند. ضمن این‌که دو سه ورزشکار دیگر را هم داریم که پشت سر این نفرات هستند. ما در برخی ماده‌های دو و میدانی خوب هستیم و در برخی دیگر اصلا شرایط خوبی نداریم و باید تلاش کنیم در ۲۴ ماده دو و میدانی نفرات خوبی را شناسایی و تربیت کنیم. به نظر من اعتبارات و شناسایی استعدادها توسط هیات‌های استانی و از همه مهم‌تر عملکرد فدراسیون نقش بسیاری در رسیدن ما به هدف‌مان دارد. همه باید دست به دست هم دهیم تا دو و میدانی که پرمدال‌ترین رشته در دنیا است، در ایران نیز ورزش اول کشور شود.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا