ورزش

تنیس درمسیر آشفتگی دوباره/باری که وزارت اقتصادروی دوش ورزش انداخت

رئیس فدراسیون تنیس که به تازگی به عنوان «سرپرست معاونت امور حقوقی و مجلس» وزارت اقتصاد منصوب شده تا زمانی می‌تواند در مسئولیت ورزشی خود فعالیت کند که حکم رسمی را دریافت نکرده باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، دو روز پیش با حکم سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی، داود عزیزی به عنوان «سرپرست معاونت امور حقوقی و مجلس» این وزارتخانه منصوب شد.

عزیزی در حالی متصدی این مسئولیت در وزارت اقتصاد و دارایی شده که ریاست فدراسیون تنیس را هم بر عهده دارد. وی در مجمع انتخاباتی که خردادماه سال گذشته برگزار شد با کسب اکثریت آرا به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد. عزیزی پیش از آن هم مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش بود.

با این اوصاف و با وجودی که هنوز سه سال از دوره قانونی ریاست عزیزی در فدراسیون تنیس باقی مانده است، وی عهده دار مسئولیت دیگری هم شده و در صورتیکه برای صندلی جدید خود حکم قطعی دریافت کند باید از ادامه ریاست در فدراسیون تنیس کناره گیری کند.

مهدی مستجاب الدعوه مسئول امور مجامع وزارت ورزش در گفتگو با خبرنگار مهر با تایید این خبر گفت: داود عزیزی در حال حاضر حکم سرپرستی برای معاونت امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد گرفته است و این موضوع منعی برای همکاری همزمان او با وزارت ورزش ایجاد نمی کند اما بعد از اینکه حکم قطعی عزیزی در وزارت اقتصاد ابلاغ شود، به خاطر حضور همزمان در فدراسیون تنیس دو شغله محسوب می شود و باید از ریاست فدراسیون کناره گیری کند.

بدین ترتیب حکمی که وزیر اقتصاد و دارایی برای داود عزیزی صادر کرده است بار انتخاباتی را در وزارت ورزش سنگین تر خواهد کرد. این وزارتخانه در حال حاضر انتخابات فدراسیون های شنا، ورزش های نابینایان و کم بینایان، تیراندازی، کبدی، کوهنوردی و صعودهای ورزشی، اسکیت، بوکس، ورزش های دانش آموزی و تکواندو را در پیش دارد. ثبت نام کاندیداهای این ۱۰ فدراسیون انجام شده و زمان برگزاری مجامع آنها هم مشخص شده است.

علاوه بر این فدراسیون ژیمناستیک به دلیل پایان دوره ریاست و دوچرخه سواری به دلیلی فعالیت با سرپرست هم باید در پروسه انتخابات قرار بگیرند و قاعدتا وزارت ورزش مترصد فراهم شدن شرایط لازم است تا انتخابات این دو فدراسیون را هم در برنامه قرار دهد.

حال آنکه با حکم صادر شده برای رئیس فدراسیون تنیس، این فدراسیون هم وارد پروسه انتخاباتی خواهد شد در حالیکه تنیس طی سال های گذشته کش و قوس های زیادی بابت انتخابات خود داشت. این فدراسیون از آبان ماه سال ۹۷ و پس از پایان دوره مجید شایسته و بازنشستگی وی بدون رئیس بود تا اینکه سال گذشته انتخاباتش با ۷ کاندیدا برگزار شد.

از طرفی دیگر اینکه انتخابات کمیته ملی المپیک هم در پیش است و لزوم برگزاری بدون اشکال انتخابات این کمیته، تعیین تکلیف مدیریت فدراسیون هاست. این مهم می طلبد که وزارت ورزش در کمترین فاصله زمانی نسبت به تعیین تکلیف روسای فدراسیون ها اقدام کند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا