ورزش

جنجالی‌های هفته| 3 اخراجی و رفع خطر حذف پرسپولیس و استقلال/ رونمایی از راز گواردیولا


در اتفاقات جنجالی این هفته ورزش شاهد برکناری سه چهره بودیم و همچنین احتمالا رفع خطر حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، نگاهی به اتفاقات جنجالی ورزش در هفته ای که گذشت داریم؛ روزهایی که می توانیم  نامش را هفته اخراجی‌ها بگذاریم.

حمید بلان رفت، هرناندز اسپانیایی آمد!

حمید مطهری بعد از 25 هفته سرمربیگری در تیم نساجی به صورت توافقی از این باشگاه جدا شد. مطهری مربی جوان و با دانشی است که برخی از دوستدارانش به او لقب «حمید بلان» داده بودند که استعاره از لوران بلان فرانسوی بود. البته باشگاه نساجی به جای او هرناندز اسپانیایی را آورد. مربی که مثل مطهری جوان است اما ظاهرا در فوتبال خاورمیانه حضوری 8 ساله داشته است.

این مربی اسپانیایی در نخستین مصاحبه‌اش در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید طرفدار رئال مادرید هستی یا بارسلونا گفت: مربی باید طرفدار تیمی باشد که در آن حضور دارد. نه رئال نه بارسلونا فقط نساجی!

پایان ریاست 16 ساله شیرازی در تهران

حبیب الله شیرازی رئیس هیات فوتبال استان تهران بعد از 16 سال مدیریت و ریاست بر فوتبال پایتخت بالاخره استعفا داد و رفت آن هم با اکراه! به همین دلیل برخی نوشتند شیرازی برکنار شد. او معتقد بود که به فوتبال پایتخت خدمت کرده و حداقل یک ساختمان برای هیات فوتبال خریداری کرده است اما منتقدانش می گویند در دوره آقای شیرازی فوتبال تهران کوچکترین پیشرفتی نکرده است و حتی مشکلاتی هم برای فوتبال تهران رخ داده است.

به هر حال شیرازی رفت تا احمدرضا براتی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و نایب رئیس شیرازی در هیات فوتبال تهران سرپرستی این هیات را بپذیرد.

کریمی آمد ، فتح الله رفت

علی فتح الله زاده که اعتقاد داشت یکی از محبوب ترین مدیران تاریخ باشگاه است در نهایت بعد از چندبار استعفا نیمه شب دوشنبه در برنامه تلویزیونی اعلام استعفا کرد تا به قول خودش به باشگاه آسیبی نخورد! آن هم در حالیکه این باشگاه به دلیل پرداخت نکردن طلب استراماچونی در یک قدمی حذف از آسیا قرار دارد.

حجت کریمی رئیس هیات مدیره باشگاه نیز به عنوان جانشین فتح الله زاده انتخاب شد تا سومین برکناری هفته به نام باشگاه استقلال رقم بخورد.

البته فتح الله زاده حسابی با قربان زاده رئیس سازمان خصوصی درگیری رسانه ای داشت و بارها قربان زاده علیه فتح الله زاده موضع گیری کرد تا  به تلافی برخی از هواداران استقلال به مدرک تحصیلی و غیر مرتبط خود قربان زاده در فضای مجازی ایراد بگیرند! ولی مدرک تحصیلی غیرمرتبط کجا و افشاگری های قربان زاده کجا!؟ 

امیدهای استقلال برای حضور در آسیا زنده شد

فرشید سمیعی در خصوص وضعیت استقلال برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا، اظهار داشت: استقلال اصلا نمی‌تواند الان حذف شود چون اظهار نظر اواخر خرداد صورت می‌گیرد. این داوری که بارگذاری‌ها آیا کافی بوده یا نبوده بعد از ۲۵ خرداد صورت می‌گیرد.

تساوی خجالت بار

تیم فوتبال النصر در هفته بیست و سوم لیگ عربستان در حضور ۹۰ دقیقه ای رونالدو مقابل الفیحا با نتیجه بدون گل متوقف شد. این تساوی بدون گل برای تیمی که یک ستاره چندین میلیاردی در اختیار دارد خجالت آور است و به نوعی باخت برای النصر محسوب می شود. تیم الفیحا تیم خیلی مطرحی در فوتبال عربستان نیست ولی توانست یک تیم پرستاره را متوقف کند.

قسط دوم رادو پرداخت شد؛ پرسپولیس از جریمه گریخت

شب گذشته در ساعات پایانی، باشگاه پرسپولیس رسماً اعلام کرد که قسط دوم رادوشویچ پرداخت شد.

رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با بیان این خبر گفت: همانطور که به هواداران وعده داده بودم، امروز موفق شدیم قسط دوم طلب رادوشویچ را پرداخت کنیم و این مبلغ چند ساعت پیش به حساب وی نشست.

وی گفت: متاسفانه در‌ چند روز گذشته برخی اظهارنظرها و نگرانی‌هایی را برای هواداران عزیز ایجاد کرده بود، همانطور که پیش از این تاکید کرده بودم این موضوع اصلا جای نگرانی برای صدور مجوز حرفه‌ای نداشت‌ و امیدوارم مسوولان مربوطه توجه ویژه‌ای در ادامه راه داشته باشند تا تلاش‌های صورت گرفته از سوی باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا هدر نرود.

باشگاه پرسپولیس به رادوشویچ تعهد داده در صورتی که در پرداخت اقساط تاخیری صورت بگیرد ۲۰۰ هزار دلار جریمه بپردازد که با پرداخت قسط دوم، فعلا سرخ‌ها از این جریمه رهایی پیدا کردند!

تقلب رئیس یوفا 

رئیس الکساندر چفرین رئیس یوفا باردیگر به این سمت انتخاب شد اما یک رسانه اروپایی مدعی شد که چفرین برای سال 2016 برای رسیدن به این سمت کارنامه خود را جعل کرده و سابقه جعلی عضویت در هیات مدیره یک باشگاه را در سابقه کاریش نوشته در حالیکه او عضو هیات مدیره این باشگاه نبوده است! در ایران تا دلتان بخواهد عضو هیات مدیره داریم در برخی باشگاه ها که نیمی از هواداران پولدار یا عضو هیات مدیره بوده اند یا مشاور! ولی در اروپا حضور در هیات مدیره یک باشگاه آنقدر مهم است که رئیس یوفا دست به جعل و تقلب می زند.

شکایت مدیرعامل سپاهان از درویش

محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان بعد از صحبت های رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مبنی بر اینکه یک مدیری با تبلت وارد رختکن داوران شده علیه او شکایت کرد.

به هر حال هرچه لیگ برتر به روزهای پایانی خود نزدیک می شود حساسیت بیشتر می شود و برای اولین بار شاهدیم که مدیران عامل باشگاه ها نیز علیه یکدیگر شکایت و شکایت کشی می کنند. فتح الله زاده مدیرعامل استقلال جایش در بین شکایت مدیران مدعی قهرمانی لیگ واقعا خالی است!

دبیر و نماز مستحبی

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در جلسه ای با وزیر ورزش مشغول خواندن نماز می شود این نماز واکنش های زیادی را ایجاد کرد. دبیر در خصوص نمازی که در جریان جلسه کاری خوانده است گفت:  خدا را شکر کار غیرشرعی نکردیم و کتک خوردیم. آن نمازی که خواندم مستحبی بود ومن باید درآن زمان نماز می خواندم. واقعا کسی ندید که من نماز می خوانم .حتی کسانی که در کنارم نشسته بودند هم متوجه نماز خواندن من نشدند.

راز موفقیت پپ گورادیولا

گواردیولا سرمربی اسپانیایی تیم منچسترسیتی در مورد راز موفقیت خود و اینکه چطور از هیچ باشگاهی اخراج نشده است گفت: چرا هرگز اخراج نشده ام؟! به شما این راز را می گویم چون ما بازی ها را می بریم اگر برنده نشویم و جام نبریم من هم اخراج خواهم شد. به همین سادگی من بخاطر خوش‌تیپی شغلم را حفظ نکرده ام!

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا