ورزش

حضور ۳۵ دانشجوی ایرانی در المپیک توکیو/ برگزاری المپیادهای ملی ورزش دانشجویی در دستور کار

رییس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی با اشاره به اینکه حدود ۱۹ نفر از ورزشکاران حاضر در المپیک توکیو ۲۰۲۰ دانشجویان دارای مقام در مسابقات یونیورسیاد هستند، گفت: در مجموع تعداد ۳۵ دانشجو در کاروان ورزشی ایران در المپیک توکیو حاضر هستند که ۱۹ نفر از آن ها عضو تیم‌ های ملی دانشجویی بوده‌ اند.

به گزارش ایسنا، هادی بشیریان در آیین اختتامیه نخستین المپیاد ورزش‌ های همگانی مجازی دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به اینکه دستگاه ‌های دولتی دیگر نیز باید در راستای برگزاری این المپیادها به صورت مجازی اقدامات لازم را انجام دهند، اظهار کرد: بدون شک برگزاری این مسابقات در شرایطی که محدودیت‌ های کرونایی وجود دارد، سبب می‌ شود دانشجویان، ورزش را رها نکرده و به صورت مجازی، مسابقات را در رشته‌های ورزشی مورد علاقه، دنبال کنند.

وی با بیان اینکه فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی به عنوان متولی ورزش دانشگاهی، از سال ۸۴ به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و طی سال‌ های گذشته توانسته است در راستای توسعه ورزش دانشگاهی در میان دانشجویان، گام‌ های اساسی را بردارد، خاطرنشان کرد: بیش از چهار میلیون نفر، جمعیت دانشجویی کشور را در بخش‌ های دولتی و غیردولتی تشکیل می‌ دهد.

رییس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی با اشاره به اینکه طی سال‌ های گذشته در بحث برنامه‌ ریزی برای اعزام ورزشکاران و دانشجویان به مسابقات ورزشی برون مرزی و یونیورسیادهای دانشجویی، اقدامات زیادی صورت گرفته است، اظهار کرد: امیدوارم با تمهیداتی که اندیشیده می ‌شود بتوانیم در آینده، نسبت به اعزام دانشجویان علوم پزشکی در رشته‌های ورزشی مسابقات برون مرزی، نیز اقدام کنیم.

بشیریان خاطرنشان کرد: یکی از پیشنهادهای ارائه شده، برگزاری المپیادهای ورزش دانشجویی در سطح ملی است که تلاش داریم این المپیادها را با حضور دانشجویان دانشگاه ‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در سال‌ های آینده برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه به طور میانگین حدود ۸۰ نفر سالانه از ورزشکاران و قهرمانان ملی ایران به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ورود پیدا می‌ کنند، گفت: این یعنی باید به بحث توسعه و گسترش ورزش دانشگاهی در کشور توجه بیشتری کنیم. همچنین تلاش داریم با برگزاری مستمر المپیادهای ورزشی به صورت ملی و با شناسایی استعدادهای ورزشی در رشته ‌های مختلف، نسبت به اعزام ورزشکاران برتر به یونیورسیادهای دانشجویی، اقدام کنیم.

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌ های دانشگاهی، آماری از تعداد ورزشکاران دانشجو در المپیک ۲۰۲۰ توکیو ارائه کرد و گفت: حدود ۱۹ نفر از ورزشکاران حاضر در این دوره از المپیک، دانشجویانی هستند که در مسابقات یونیورسیاد حائز رتبه‌ها و مقام شده ‌اند و در مجموع تعداد ۳۵ دانشجو جز کاروان ورزشی ایران در المپیک توکیو هستند که ۱۹ نفر از آن ها عضو تیم‌ های ملی دانشجویی بوده‌ اند و این نشان می دهد که باید بیش از پیش به ورزش دانشجویی توجه کنیم.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا