ورزش

حمایت از فدراسیون‌ها فقط پولی نیست/ ورزشکاران ایران معجزه می‌کنند

رئیس فدراسیون والیبال گفت: با شرایطی نابرابر که برای آماده سازی رویدادهای بین المللی به ویژه المپیک وجود دارد، ورزشکاران ایران معجزه می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جریان نشست مدیران وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و روسای فدراسیون ها با محمدباقر نوبخت مشاور رییس جمهور، محمدرضا داورزنی صحبت هایی را مطرح کرد.

وی با بیان اینکه دوستانی که پشت میز نشسته‌اند روسای مظلوم فدراسیون ها هستند، خاطرنشان کرد: این افراد در تلاش برای افتخار آفرینی هستند. فدراسیون های ایران ملی هستند نه صنفی.

داورزنی با اشاره به اینکه رفتن به المپیک و افتخا آفرینی یک وظیفه ملی برای همه است، ادامه داد: فدراسیون ها حمایت شدند اما رفتن به المپیک این نیست که پولی به فدراسیون ها تزریق شود که فقط در المپیک حاضر باشند چرا که مردم از ورزش انتظار کسب مدال و افتخار دارند.

رییس فدراسیون والیبال تصریح کرد: در این‌ دنیای نابرابر باوجود تحریم‌ها ورزشکاران ایرانی معجزه می‌کنند، نام این معجزه را هم نمی توان چیز دیگری گذاشت.

داورزنی با تاکید بر اینکه افزایش بودجه فدراسیون‌ها قابل تقدیر است، از اختصاص بودجه ویژه مجلس به ١٠ فدراسیون انتقاد کرد و گفت: وقتی می‌بینیم مجلس ۱۰ فدراسیون را جدا می‌کند و به دو رشته تیمی که هزینه های زیادی دارند، بودجه خاصی تخصیص نمی‌دهد، کمی ناراخت می‌شویم.

وی با بیان اینکه والیبال برای ۲۰۲۴ کارش را شروع کرده اما هزینه‌ها بالاست، تاکید کرد: اعزام تیم‌ملی والیبال به ایتالیا و لیگ ملت‌ها ۷ میلیارد هزینه داشت.

داورزنی گفت: در دو ماه آینده دولت کمک‌های دیگری هم خواهد داشت اما حضور در المپیک و افتخار آفرینی نیاز به یک عزم ملی و حمایت‌های ویژه دارد.

رییس فدراسیون والیبال با بیان اینکه اعزام به المپیک در تمام جهان یک امر ملی به حساب می‌آید، گفت: انتظارم از مجموعه دولت این است که یک‌سری حداقل ها را اجرایی کنند. یک‌ قهرمان المپیک انتظاراتی دارد به خصوص که برخی موارد حتی قانون‌ هم شده ‌اما اجرایی نمی شود.

داورزنی در پایان تاکید کرد: واقعا استخدام یک‌ قهرمان و تعلق حقوق به‌وی ، کمترین کار در حق این ورزشکار است. جا دارد از تمام تلاشهای دولت تشکر کنیم اما نیاز به اصلاح ساختار داریم و مجلس هم اگر انتظاراتی دارد باید برای نیل به این اهداف بودجه هم تخصیص پیدا کند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا