ورزش

خداحافظی با داور جنجالی: این داور لیورپولی است!

مایک دین، داور مشهور انگلیسی، بعد از 28 سال قضاوت در میادین فوتبال و یک سال حضور به عنوان مسئول VAR بازنشسته می‌شود.

به گزارش “ورزش سه”، جنجال‌های VAR در فصل گذشته لیگ برتر باعث خداحافظی یکی از مشهورترین داوران انگلیسی با دنیای فوتبال می‌شود.

مایک دین که بعد از 27 سال قضاوت در بالاترین سطح فوتبال از داوری کناره‌گیری کرده و فصل گذشته به عنوان داور VAR خدمت می‌کرد با هوارد وب، رئیس کمیته داوران انگلیس، به توافق رسیده که اعلام بازنشستگی کرده و بعد از 28 سال حضور در میادین فوتبال در سن 55سالگی با داوری خداحافظی کند.

1898287

مایک دین داوری با در لیگ‌های دسته پایین انگلیسی به عنوان کمک‌داور آغاز کرد. او  کارش را از سال 1995 آغاز کرده بود در سال 1997 به لیست داوران رسمی فوتبال انگلیس اضافه شد. او در زمانی که داوری در انگلیس حرفه‌ای نبود در کنار قضاوت در فوتبال در یک کشتارگاه مرغ مشغول به کار بود. اما از زمان به راه افتادن سیستم حرفه‌ای داوری در لیگ برتر در سال 2001 مایک دین به صورت حرفه‌ای به داوری مشغول شد.

این داور کارکشته انگلیسی در سال 2003 وارد فهرست داوران بین‌المللی فیفا شد. در سالهای اولیه فعالیت مایک کین شایعات زیادی درباره لیورپولی بودن او مطرح شد که روی کارش تاثیر داشت. در سال 2006 قرار بود دین قضاوت فینال جام حذفی انگلیس را بر عهده داشته باشد اما اتحادیه چند روز مانده به مسابقه به دلیل شبهاتی که درباره علاقه او به لیورپول مطرح شده بود آلن وایلی را جانشینش کرد.

مایک دین روزهای جنجالی زیادی را در دوران داوری‌اش تجربه کرد. در یکی از عجیب‌ترین اتفاق‌ها او و خانواده‌اش در فوریه 2021 تهدید به مرگ شده و تهدیدکننده‌ها با ارسال نامه‌هایی گفته بودند که خانه مایک دین را با بمب منفجر خواهند کرد. او در دو بازی پیاپی به دو بازیکن از وستهم و ساوتهمپتون کارت قرمز نشان داده بود که هواداران دو تیم را به شدت عصبانی کرده بود.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا