ورزش

روایتی از نمایش بارسلونای بدون مسی /آیا این بهترین تیم بود؟ +فیلم


بارسلونا در اولین بازی خود در دوران پسا مسی نمایش فوق‌العاده از خود به اجرا گذاشت. عملکردی که باعث شد تا بسیاری مدعی شوند که تیمِ امسال کومان می‌تواند قهرمان لالیگا لقب گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، شب گذشته در هفته اول مسابقات لالیگا، بارسلونا مقابل رئال سوسیداد به برتری ۴ بر ۲ رسید تا اولین بازی رسمی خود در دوران «پسا مسی» را با پیروزی آغاز کند. بردی که باعث شد تا بسیاری از رسانه‌ها اعم از نشریات بارسایی و مادریدی به تمجید از آنها بپردازند.

گزارشی از واکنش مطبوعات بارسایی از برد شب گذشته آبی‌اناری‌ها در هفته اول لالیگا را در اینجا بخوانید. 

مارکا در گزارش خود به تمجید از نمایش بارسلونا در دیدار مقابل سوسیداد پرداخت و نوشت که پیروزی مقابل یکی از قوی‌ترین تیم‌های اسپانیا نشان داد که بارسا برنامه دارد و می‌تواند دوران پسا مسی را با موفقیت پشت سر بگذارد.

این نشریه مادریدی نوشت که بارسلونا فهمیده برای پیروزی بدون حضور مسی باید تلاش جمعی را تقویت کند و یک همبستگی بین ۱۰ بازیکن ایجاد سازد. اتفاقی که با حضور لئو کمتر رخ می‌داد و مربیان سعی داشتند او را از انجام این وظیفه دور سازند. در حضور لوئیس سوارس این تعداد حتی به ۸ نفر هم می‌رسید یعنی به عبارتی مسی و سوارس در دفاع کردن نقشی را ایفا نمی‌کردند و بقیه بازیکنان باید سعی داشتند تا توپ را از حریف پس گیرند.

به گل دوم بارسلونا نگاه کنید. اریک گارسیا از میانه زمین هم جلو تر آمده و «پرسینگ» را به خوبی اجرایی می‌کند. کومان نشان داده که برای فشار آوردن به بازیکنان حریف برنامه دارد و می‌خواهد از این حربه برای ساخت موقعیت و گلزنی استفاده کند.

 

 

امانول آلگواسیل، سرمربی رئال سوسیداد پس از باخت گفت: با مسی یا بدون مسی، بارسلونا تیم خوبی است  ولی اگر آنها با ۱۰ نفر پرسینگ را انجام دهند، برد مقابل آنها سخت خواهد بود. آنها تیم خوبی هستند و نمایش فوق العاده‌ای هم داشتند. به نظرم اگر سازماندهی دفاعی بارسلونا مثل این بازی باشد، آنها به قهرمانی بسیار نزدیک خواهند بود.

به عکس زیر دقت کنید. بارسلونا در میانه میدان سعی دارد با ایجاد مثلث و لوزی مالکیت را از آن خود کند و به مانند گذشته از گوشه‌ها برای گلزنی استفاده کند. جایی که نقش بازیکنانی مثل جوردی آلبا و سرجینیو دست اهمیت پیدا می‌کند. در تصویر زیر مشخص است که «فرانکی دی‌یونگ» با شماره ۲۱ حتی از آنتوان گریژمان (شماره زیر عدد ۲۱) نیز جلوتر می‌آید و تیم می‌خواهد با داشتن مالکیت در پشت محوطه، برای ساخت موقعیت شانس خود را امتحان کند.ممفیس دپای نیز که در این بازی نقش وینگر چپ را به خود گرفته بود، در بسیاری از دقایق به مانند یک مهاجم کاذب بازی کرد و در میانه خط حمله حضور داشت. او حتی در بسیاری از دقایق مهاجم اصلی بارسلونا بود و جلوتر از مارتین بریت ویت برای ایجاد مالکیت تلاش می‌کرد.

کومان در خصوص تاکتیک خود در دوران پسا مسی گفت: ما می‌دانیم که در ایجاد مالکیت قدرتمند هستیم ولی الان باید سعی کنیم که در «پرسینگ» بهتر کار کنیم. هر بازیکن باید بتواند نقش بزرگی در این تاکتیک اجرا کند. به نظر من، نمایشی که بارسلونا در نیمه اول داشت، بهترین نمایش این تیم در سال‌های اخیر بود. ما همکاری فوق‌العاده بین بازیکنان دیدیم چون می‌دانستیم بازیکنی نخواهیم داشت که به تنهایی برای ما گلزنی کند.

با توجه به نقشه حرارتی آنتوان گریژمان تصور می‌شود که این ستاره فرانسوی قرار است نقش مسی را در این تیم ایفا کند. او در بازی مقابل سوسیداد گل نزد ولی نمایش خوبی داشت و توانست موقعیت‌های زیادی را برای بازیکنان ایجاد سازد. او در کارهای دفاعی نیز مثل همیشه پرتلاش ظاهر شد و توانست به تیم کنونی بارسلونا استحکام بیشتری اضافه کند.

کومان در کنفرانس پس از بازی نیز به نقش مهم «مارتین بریت‌ویت» اشاره کرد و اظهار داشت: او مثال یک بازیکن حرفه‌ای است. بازیکنی که سخت تلاش می‌کند و کیفیت تیمی ما را بالا می‌برد. نه فقط به خاطر اینکه ۲ گل زد، نه. او در بسیاری از دقایق بازی در فاز تدافعی به ما کمک کرد. بریت ویت سرعت بالایی نیز دارد و دفاع کردن مقابلش سخت خواهد بود.

دوران پسا مسی با برد خوبی آغاز شد و حالا بسیاری امیدوارند که این تیم بدون لئو نیز به موفقیت خود ادامه دهد. بارسلونا در شب گذشته امیدوار کننده بازی کرد و به نظر می‌توان این تیم را مدعی قهرمانی در اسپانیا دانست. فراموش نکنیم که بارسلونا بازیکنانی مثل آنسو فاتی، عثمان دمبله و سرخیو آگوئرو را به علت مصدومیت در اختیار نداشت. آنها می‌توانند نقشه‌های متفاوتی را برای کومان اجرایی کنند و بارسلونا برای قهرمانی یاری دهند.

آبی اناری ها هفته آینده میهمان اتلتیک بیلبائو در ورزشگاه سن ممس خواهند بود.  

انتهای پیام/



بارسلونا در اولین بازی خود در دوران پسا مسی نمایش فوق‌العاده از خود به اجرا گذاشت. عملکردی که باعث شد تا بسیاری مدعی شوند که تیمِ امسال کومان می‌تواند قهرمان لالیگا لقب گیرد.

خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا