ورزش

روایت جالب از یک سربازِ تاریخ‌ساز/ در 2 هفته چهار مدال گرفتم و رکوردشکنی کردم

سینا غلام‌پور شناگر تیم ملی کشورمان و باشگاه رعد پدافند هوایی در فاصله 2 هفته موفق شد در مسابقات ارتش‌های جهان و بازی‌های کشورهای اسلامی به چهار مدال دست پیدا کند.


به گزارش ایلنا، سینا غلام‌پور، شناگر جوان و 23 ساله تیم ملی کشورمان به تازگی در 2 رویداد مهم بین‌‌المللی شرکت کرد و موفق شد چهار مدال را به دست بیاورد و رکوردشکنی‌های جالبی نیز داشته باشد. وی در گفت‌وگو با ایلنا درباره نمایش درخشان در رقابت‌های ارتش‌های جهان “سیزم” اظهار داشت: من در تیرماه امسال سرباز شدم و برای اولین بار این فرصت را داشتم تا در مسابقات ارتش‌های جهان شرکت کنم. اطلاعات چندانی از رقبایم نداشتم و فکر نمی‌کردم بتوانیم مدال‌آوری کنیم چون رقابت‌ها، جهانی بود.

وی در ادامه افزود: با این وجود با کمک هم‌تیمی‌هایم موفق شدیم در 2 بخش چهار در 400 متر تیمی آزاد و مختلط به ترتیب به 2 مدال نقره و برنز دست پیدا کنیم. من همچنین در بخش کرال سینه که رشته تخصصی‌ام هست و رکورد دار ایران به حساب می‌آیم موفق شدم مدال نقره را به دست بیاورم که اولین مدال نقره انفرادی ایران در رشته شنا و در مسابقات ارتش‌های جهان بود که به دست آمد.

شناگر نیشابوری ورزش کشورمان در ادامه بیان داشت: در مجموع سه مدال به دست آوردم و خدا را شکر راضی هستم. تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتم و از آمادگی بالایی برخوردار بودم. با این وجود خیلی سریع باید راهی ترکیه می‌شدم تا به اردوی تیم ملی در قونیه اضافه شوم. جا دارد همین‌جا از سرهنگ محمد صانعی، مدیرعامل باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش و همچنین مدیرکل تربیت‌بدنی پدافند، تشکر کنم که با فدراسیون شنا همکاری‌های لازم را به عمل آوردند تا بتوانم بدون مشکل از سنت‌پترزبورگ راهی قونیه شوم.

وی درباره مدال‌آوری و رکوردشکنی در بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: این دومین حضور من بعد از مسابقات کشورهای اسلامی باکو در سال 2017 بود. کاروان شنای ایران در قونیه موفق به کسب یک مدال شد که من هم شامل آن تیم بودم. ما در بخش چهار در 100 متر آزاد موفق به کسب مدال برنز شدیم. در این دوره ما 2 مسابقه دادیم و هر 2 توانستیم رکورد ایران به جا به جا کنیم. کلا در مسابقات کشورهای اسلامی سه بار شنا کردم که هر سه بار منجر به رکوردشکنی شده است. همچنین موفق شدم به اولین شناگری تبدیل شوم که در 2 دوره مسابقات کشورهای اسلامی موفق به کسب مدال می‌شود. من در باکو 2 مدال گرفته بودم.

غلام‌پور درباره علت عدم حضور در مسابقات انفرادی کشورهای اسلامی تصریح کرد: طبیعتا دوست داشتم در مسابقات انفرادی هم شرکت کنم اما صلاحدید کادرفنی تیم ملی بود که این اتفاق رخ ندهد. لیست تیم‌ها باید سه هفته زودتر به ترکیه ارسال می‌شد و چون این استرس وجود داشت که من نتوانم خودم را به مسابقات برسانم، تصمیم بر این شد تا نامم در بخش انفرادی وجود نداشته باشد و این شانس از نفرات دیگر گرفته نشود. با این حال تجربه خوبی بود. در مدت 2 هفته در 2 رویداد مهم شرکت کردم و چهار مدال به دست آوردم. من خودم را برای مسابقات مهم‌تری آماده می‌کنم. رقابت‌های جهانی در آذرماه به میزبانی شهر ملبورن استرالیا به انجام خواهد رسید. تلاش می‌کنم نماینده خوبی برای کشورم باشم.

شناگر ملی‌پوش کشورمان و عضو تیم رعد پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان گفت: باید از مدیریت باشگاه رعد پدافند تشکر کنم که با وجود آغاز خدمتم به من اجازه دادند تا تمریناتم را بدون وقفه انجام دهم. اگر این اتفاق رخ نمی‌داد نمی‌توانستم در مسابقات ارتش‌های جهان و بازی‌های کشورهای اسلامی مدال‌آوری کنم. تلاش می‌کنم پاسخ این حمایت‌ها را با رکوردشکنی و نتایج خوب بدهم. مسابقات سنت‌پترزبورگ و قونیه در شرایط مختلفی برگزار شد که مقایسه آنها مناسب نیست اما میزبانی باکو در رقابت‌های کشورهای اسلامی بهتر از قونیه در سال 2022 بود.

WhatsApp Image 2022-08-22 at 12.41.46 PM

WhatsApp Image 2022-08-22 at 12.42.00 PM


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا