ورزش

زمان قرعه‌کشی بسکتبال بانوان مشخص شد


فدراسیون بسکتبال زمان قرعه‌کشی لیگ بانوان را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، جلسه هماهنگی لیگ برتر بانوان باشگاه‌های کشور صبح روز گذشته شنبه ۲۳ مرداد ماه در سالن اجتماعات فدراسیون بسکتبال با حضور نمایندگان باشگاه‌ها برگزار شد.

در این جلسه که با حضور فریده شجاعی نایب رئیس بانوان، محمدرضا صالحیان سرپرست دبیری، فرهاد زحتمکش مسئول کمیته مسابقات و تالین طهماسیان مسئول دپارتمان مسابقات بانوان برگزار شد، موارد زیر مورد بررسی قرار گرفت:

۱.فرم قراردادهای بازیکنان
۲.زمان دریافت فیش بانکی ورودیه مسابقات سال ۱۴۰۰
۳.زمان و نحوه برگزاری مسابقات لیگ برتر بانوان سال ۱۴۰۰
۴.تعیین نفرات و همراهان تیم
۵.زمان ارائه مدارک و ثبت از طریق سامانه ملی فدراسیون بسکتبال
۶.زمان جلسه قرعه‌کشی مسابقات
۷.پروتکل لباس تیم‌ها (فضای تبلیغاتی جدید روی پیراهن بازیکنان)

براین اساس، تیم‌ها باید تا روز اول شهریور ماه ۱۴۰۰ جهت حضور در مراسم قرعه‌کشی که روز ۶ شهریور ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد، نسبت به پرداخت ورودیه مسابقات اقدام کنند. همچنین نمایندگان باشگاه‌ها باید نمونه لباس تیم خود را که طبق دستورالعمل‌های فدراسیون طراحی شده است، در مراسم قرعه‌کشی همراه داشته باشند. لیگ برتر بانوان از روز ۳۱ شهریور ماه رسما آغاز خواهد شد، تیم‌ها باید تا روز ۲۰ شهریور مدارک خود را در سامانه ملی فدراسیون بسکتبال ثبت کنند.

باشگاه‌ها می‌توانند ۱۵ بازیکن ایرانی تا قبل از دور برگشت و ۲ بازیکن خارجی تا پیش از آغاز مرحله پلی‌آف به فدراسیون معرفی کنند. تیم‌ها در صورت نداشتن بازیکن خارجی می توانند ۱۷ بازیکن ایرانی خود را تا پیش از دور برگشت معرفی کنند.

همچنین تیم‌ها باید لیست اولیه خود را که شامل ۱۰ بازیکن و دو عضو کادر فنی (سرمربی و مربی) می‌شود، تا تاریخ ۲۰ شهریور ماه به فدراسیون بسکتبال ارائه دهند.

باتوجه به اعلام فیبا آسیا مبنی بر اینکه توپ رسمی مسابقات تا سال ۲۰۲۳ مولتن BG5000 6 است، فصل ۱۴۰۰-۱۴۰۱ لیگ برتر بانوان با این نوع توپ برگزار می‌شود.

طبق اعلام کمیته داوران و مسابقات تیم‌های نارسینا تهران، مولتی کافه مشهد و شورای شهر و شهرداری قزوین رسما از حضور در این دوره از مسابقات انصراف دادند.

دو تیم فولاد مبارکه سپاهان و اکسون تهران که در فصل گذشته به ترتیب موفق به کسب عنوان‌های اول و دوم لیگ دسته یک بانوان شده بودند، به لیگ برتر صعود کردند و در این دوره از رقابت‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام/



فدراسیون بسکتبال زمان قرعه‌کشی لیگ بانوان را اعلام کرد.

خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا