ورزش

سجادی: نباید از مدیریت پراشتباه ژیمناستیک در کسب سهمیه غافل شد/ فوتبال برای المپیک برنامه نداشت

سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو توضیحاتی در مورد عملکرد کاروان پس از گذشت حدود سه ماه از پایان بازی ها ارائه داد.

به گزارش ایسنا، نصرالله سجادی در مورد عملکرد کاروان ایران در المپیک توکیو در نشست خبری با خبرنگاران بیان کرد: ما در راه المپیک چالش هایی داشتیم مانند  شیوع ویروس کرونا که باعث شد کلیه مسابقات و فعالیت‌های ورزشی از اسفند ۹۸ لغو شود،  نوسانات ارزی توانمندی کل دستگاه های ورزش را در ایران به چالش کشید و تغییر روش های کسب سهمیه هم تاثیر گذار بود. ما در ۱۶ رشته کسب سهمیه کردیم و ۶۸ نفر صاحب سهمیه شدند که ۶۵ نفر اعزام شدند و در کل ادوار المپیک بیشترین اعزام را داشتیم. برای اولین بار ۱۱ سهمیه در بانوان گرفتیم.

او ادامه داد: در بررسی عملکرد فدراسیونها، رشته‌هایی مانند وزنه‌برداری، کشتی، والیبال، بسکتبال سهمیه مناسب را کسب کردند. در تکواندو امکان کسب سهمیه‌های بیشتر وجود داشت که محقق نشد. شنا نیاز به کار مداوم دارد. قایقرانی نیاز به سرمایه گذاری در زیرساخت ها و  حضور مربیان خارجی دارد و قطعا در بازی های آسیایی خبرهای خوبی از این رشته خواهید شنید. ژیمناستیک امکان کسب سهمیه المپیک را داشت که محقق نشد و نباید از مدیریت پر اشتباه و چالش برانگیز فدراسیون در کسب سهمیه غافل شویم. ژیمناستیک در بازی های آسیایی قابلیت کسب مدال در تک وسیله‌ها را دارد. فوتبال هیچ برنامه ای برای المپیک توکیو نداشت و حتی برای بازی های آسیایی جاکارتا هم برنامه ای نداشت اما پتاسیل این را دارد که در دوره بعد سهمیه بگیرند.

سجادی در مورد عملکرد کاروان در مقایسه با کشورهای دیگر گفت: در المپیک توکیو ۹۶ کشور مدال گرفتند و ۱۱۳ کشور بدون مدال ماندند. ایران در المپیک بیست و هفتم شد و  مدال طلای حسن یزدانی می‌توانست جایگاه ایران در المپیک توکیو را ۷ پله ارتقاء دهد.

ادامه دارد..‌.

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا