ورزش

سرهنگ برای همیشه از عربستان رفت

رقیب فیرمینو در العربی؛

عمر السوما، ستاره سوری، پس از هفت سال حضور در عربستان، چمدان‌های خود را بست و برای همیشه عربستان را ترک کرد تا به العربی قطر بپیوندد.

به گزارش “ورزش سه”، باشگاه العربی، نایب قهرمان لیگ ستارگان قطر، روز گذشته از عقد قرارداد دو ساله با عمر السوما خبر داد و نوشت: «سرهنگ، باز هم در العربی

عمر السوما فصل گذشته به عنوان بازیکن قرضی در العربی حضور داشت و به این تیم کمک کرد تا قهرمان جام امیر قطر شود و مقام دوم لیگ قطر را به خود اختصاص دهد و به لیگ قهرمانان آسیا راه یابد. او که فصل گذشته در 27 بازی در‌ تمامی رقابت‌ها در ترکیب العربی حضور داشت و 27 گل به ثمر رساند و 6 پاس گل داد، با قرارداد جدیدش به دوران حرفه‌ای خود در الاهلی پایان داد.

1732653

السوما از سال 2014 به الاهلی عربستان پیوست و 4 عنوان تاریخی را با الاهلی جده به دست آورد؛ عناوین این بازیکن سوری با قهرمانی در جام ولیعهد در سال 2015 شروع شد و سپس در سال 2016 سه‌گانه (لیگ حرفه‌ای، خادم حرمین شریفین و سوپرجام عربستان) کسب کرد.

این بازیکن 246 بازی با الاهلی جده در تورنمنت‌های مختلف انجام داد و در این مدت 195 گل به ثمر رساند و 30 پاس گل برای هم‌تیمی‌های خود ارسال کرد.

او همچنین در سال‌های حضور خود الاهلی جده در فوتبال عربستان به رکوردهای شخصی متعددی دست یافت؛ السوما با ۱۴۴ گل، رکورددار گلزنی در لیگ عربستان است و همچنین با ۲۴ گل، بهترین گلزن الاهلی جده در لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شود.

السوما در 3 دوره عنوان گلزن لیگ عربستان، برترین گلزن جام خادم حرمین شریفین و برترین گلزن جام ولیعهد را از آن خود کرد.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا